הגעת לספרייה
כמו בכל ספרייה גם כאן מחכים לך אוצרות וגם כאן, כדאי שיהיה שקט כדי שאפשר יהיה להתרכז. התכנים כאן מתבססים על הניסיון שלנו ואנחנו הכי שמחים לחלוק אותו.
במטרה להפוך את הקריאה באתר לידידותית בחרנו להשתמש בתוסף עבריתה המאפשר לך לבחור את שפת המגדר.
השימוש בתוסף פשוט – לחיצה על הכפתור הצף המעניין בצד שמאל, בחירת המגדר המתאים ו... כל האתר ישתנה בהתאם לבחירה.
כבר לא חשוב: גוגל מאשרת שקישורים לא חשובים לקידום אתרים
במשך למעלה מעשר שנים בעולם התוכן נתקלתי במקדמים/ות רבים/ות. כמעט כל מקדם אתרים (ומקדמת) טענו כי השיטה שלהם/ן לקידום היא השיטה היחידה שעובדת. כמעט כולם/ן שמו דגש על מילות מפתח וקישורים. עכשיו, Gary Illys (גריי
גוגל מסבירה: כך מנוע החיפוש מעבד שאילתות ומדרג תוכן
בשיחה שבוצעה תיאר גארי איליס (Gary Illyes) מגוגל את התהליך שמנוע החיפוש משתמש בו כדי להבין את שאילתות החיפוש ואת הגורמים המעורבים בבחירת התוכן שיוצג לגולשים. בסרטון הנושא את השם How Search Works נתן איליס
האם האלגוריתם של גוגל שונא תכני בינה מלאכותית?
עדכון הליבה של גוגל של חודש מרץ עשוי להעניק תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית. האם זה כזה פשוט? ברור שלא וזה גם ממש לא אומר שאנחנו הולכים/ות לוותר על השירותים של ה-AI אלא שאנחנו
האם בקרוב נשתמש במנוע החיפוש של OpenAI?
חברת OpenAI שאחראית על ChatGPT עשויה לחשוף בעתיד מנוע חיפוש אשר יתחרה (אבל באמת) במנוע החיפוש של גוגל. החברה פיתחה מנוע חיפוש אשר מופעל בחלקו על בינג (BING) של מייקרוסופט. כמובן, זה לא אמור להפתיע אותנו
גוגל מאשרת: שעות הפתיחה בגוגל עסקים יכולות להשפיע על הדרוג המקומי
גוגל שמה לעצמה למשימה להציע למשתמשים את התוצאות הטובות ביותר. הדבר בא לידי ביטוי כמובן גם בדירוג המקומי שכל מטרתו הוא להעניק מענה מידי, עכשווי ורלוונטי לא רק לחיפושים הכלליים אלא לחיפושים שנוגעים לעסקים אזוריים.
אנחנו דור מחובר: הנה מה שקורה בכל דקה אחת באינטרנט
מדי שנה ב-11 השנים האחרונות מפרסמת Domo את הדו״ח השנתי שלה בכל הנוגע למה שקורה באינטרנט בכל דקה (בממוצע). הדו״ח נקרא ״Data Never Sleeps״ והוא מראה פשוט נתונים על מה שקורה בממוצע בכל רחבי האינטרנט.
כתיבת תוכן ב-AI: כך גוגל מתייחסת לתוכן
גוגל יודעת טוב מאד שה-AI כאן כדי לשנות את התמונה ובעצם את החיים שלנו. היא לא שכחה ממנו ופיתחה את המודלים שלה כשההצהרה האחרונה שלה הייתה על GEMINI שבעתיד צפוי ממש לתקשר איתנו. אז איך
WordPress מציגה: בניית אתר שלם תוך 60 שניות
אני לא בונת אתרים אבל החדשות האלה נראו לי סופר רלוונטיות ובמיוחד לאור העובדה שאנחנו עדיין בשנת פריצת ה-AI. עכשיו גם WordPress מודיעה על פיתוח Astra Starter Templates 3.5.2 המשלבת בתוכה בונה AI כשהמטרה היא
X השיקה את GROK: האם ה-AI עומד להיות אנושי יותר?
מזה זמן מה שאנחנו יודעים/ות ש-X עובדת על פיתוח AI ואף יודעים כי המודל צפוי היה להיקרא GROK. עכשיו, כשהמודל מתחיל להיות זמין למשתמשי פרמיום בארה״ב, אנחנו יכולים/ות להתחיל לשאול ובצדק מה יש לרשת החברתית
דו״ח חדש מראה: יותר אנשים צורכים תוכן חדשותי דרך TikTok
הפעם הידיעה החדשותית הולכת לקבל קצת יותר פרשנות מהרגיל ותהיה בה גם רוח לחימה. חברת Pew Research פרסמה סקירה על האופן בו האמריקאים משתמשים ברשתות החברתיות לצריכת חדשות ומידע. הסקירה מצביעה על כך שפייסבוק עדיין
נכון לעכשיו: ChatGPT לא לוקח מגוגל את נתח השוק בחיפוש
זוהי ככל הנראה אחת הידיעות שחיכיתי לה ושעוד אחכה לעדכונים בנוגע לנושא. עם השחרור של ChatGPT גרסת 3.5 (לקראת סוף 2022) שוחחתי עם לקוח על ההשפעה של ה-AI לא רק על כתיבת תוכן באנגלית אלא
גוגל מודיעה על שינויים העומדים להשפיע על הדירוגים
דני סאליבן מגוגל (Google's Search Liaison) הודיע על שינויים משמעותיים שעומדים להשפיע על דירוג החיפוש. את הדברים אמר סאליבן בהרצאה שהתקיימה ביום שישי האחרון ובה הוא ציין כי חלק מהשינויים הגדולים קרובים אלינו והם יובילו
זה רשמי: אילון מאסק במרוץ הבינה המלאכותית
לאחר שהתבטא נחרצות נגד ההתקדמות בעולם הבינה המלאכותית והתבטא רבות על הצורך ברגולציה בנושא, אילון מאסק מציג את הצ׳אט בוט החדש אשר אמור להתחרות ב- ChatGPT. זה הזמן להתחיל להכיר את 'Grok'. השבוע הודיע מאסק
לינקדאין חושפת כלי AI לחיפוש עבודה
מזל טוב. לינקדאין הגיעה למיליארד חברים ועכשיו היא חושפת בפנינו עדכון פרמיום המבוסס על AI. המטרה שלה היא לעזור למחפשי העבודה למצוא אותה בעזרת כלי בינה מלאכותית. העדכון החדש מיועד לספק תמיכה אישית יותר בכל
אלו הסימנים לכך שהתוכן אינו מועיל: על פי גוגל
גוגל החליטה לספק לנו סימנים לתוכן לא מועיל. Google's Search Liaison דני סאליבן סיפק דוגמאות לסוגי תוכן לא מועילים ולאסטרטגיות שעשויות להיות שימושיות בקרב כותבים/ות ושמובילים לתוכן שגוגל רואה בו כלא מועיל. כאשר גוגל חושבת
השינויים הדיגיטליים שעשויים להשפיע על משווקים, עסקים וחברות
ההתפתחויות הדיגיטליות המהירות מחייבות את העסקים והחברות להיות עם אצבע על הדופק. ישנם אינסוף פיתוחים חדשים, חלקם רלוונטיים עבורנו וחלקם לא. חשוב שנכיר את השינויים ונחליט היכן נכון לנו להשקיע את האנרגיה שלנו.
הצונמי הדיגיטלי השבועי: מהלכים גדולים שמשפיעים על חברות ועסקים
השבוע בדיגיטל. נראה שאין לנו רגע שקט (ובצדק) וגם השבוע התרחשו כל כך הרבה דברים שאי אפשר שלא להתרגש. אז מעבר לכל ההתפתחויות החדשות של עולם ה-AI (ניגע גם בזה), X וגוגל עושות גלים, לינקדאין
הטוב, הרע והלא נורא של ה-AI
״לוקחים לנו את העבודה״ זועקים כותבים, מעצבים ומתכנתים. ״העולם עומד לקרוס״ מזהירים חלק מהמומחים כשמהצד השני נשמעות קריאות של ״עולם חדש של הזדמנויות״ ו״בואו תראו איך עשיתי מלא כסף בעזרת AI״. ChatGPT לא נכנס לחיים
איך ליצור תוכן, כל הזמן ובאופן קבוע?
תוכן הוא מושג גדול ורחב והיום הוא כולל בתוכו גם מאמרים לאתר, סרטוני יוטיוב, פודקאסט, פוסטים ברשתות החברתיות, לייבים וזו כנראה רק ההתחלה. דבר אחד ברור, יש צורך ביצירת תוכן, כל הזמן ועוד דבר שברור
גוגל משנה כותרות – זה הזמן להכיר את 9 מרכיבי הכותרת המנצחת
גוגל הודיעה כי היא מתחילה לשנות את הכותרות הראשיות כפי שהן מוצגות בתוצאות החיפוש. הדבר נוגע בעיקר לשפה האנגלית, אך היא תמיד פועלת להכיל את השינויים על כלל השפות. השינוי אמור להטיב עם הכתבות ולעזור
אל תפספסו – 15 טיפים לכתיבת תוכן מצוין
החלטתם/ן לכתוב לעצמכם/ן? או אולי להפוך לכותבי/ות תוכן מקצועיים/ות? לאורך השנים למדתי המון על כתיבת תוכן וכאן אספתי 15 טיפים מצוינים שיעזרו גם לכם/ן לכתוב תוכן מצוין. אז בואו נקצר את ההקדמה ופשוט נצא לדרך:
עבודה עם כותב תוכן מול חברת תוכן
היום כל אחד/ת יכול/ה להיות כותב תוכן או כותבת תוכן. אין צורך בהכשרה מקדימה, ידע ולמען האמת גם אני התחלתי יום אחד לכתוב לאתרים ופשוט יצאתי לדרך. עובדה זו מובילה לכך שישנם רבים/ות שמציעים/ות שירותי
בין מלכים לבין קידום – האם בשנת 2022 עדיין נצטרך לכתוב מאמרי SEO?
התוכן נמצא כאן מאז ומעולם, עוד לפני עידן האינטרנט וככל שהזמן עובר ברור כי הוא נמצא במרכז הבמה. ישנם אינספור תכנים ברשת ועדיין, תמיד יש מקום לעוד תוכן איכותי, מרענן ומעניין. האם מאמרי SEO עונים
מיקור חוץ (אאוטסורסינג): היתרונות, החסרונות ואיך לעשות את זה נכון
מיקור חוץ או אאוטסורסינג הוא פניה אל חברה או נותן/ת שירות חיצוני כדי לבצע פעולה בעסק. זוהי הדרך של החברה או העסק לקדם פרויקטים זמניים או קבועים, בלי להעסיק את אנשי המקצוע באופן ישיר. שני
פרילנסרים? אלו 10 הדברים שאתם חייבים לדעת כדי להצליח
עולם העבודה השתנה ויותר אנשים יוצאים לדרכם העצמאית כשרבים עובדים ומתפרנסים כפרילנסרים. הפרילנסר הוא העובד העצמאי אשר מספק שירותים מקצועיים ושנותן מענה למשימה שהוגדרה מראש. הפרילנסר יכול לבחור את לקוחותיו, לקבוע את גובה וצורת התשלום
גרפיקה של התוכן – הדרך לעניין את הגולשים ממבט ראשון
גרפיקה של התוכן היא גישה שאומרת שהתוכן הוא הרבה יותר ממילים ואפילו יותר ממסר. הגולשים/ות חשופים/ות לגירויים רבים בכל רגע נתון. באותו הזמן הם/ן פותחים/ות לשוניות של אתרים שונים ולא פעם הם/ן גולשים/ות במספר מכשירים
21 דברים שלמדתי על כתיבת תוכן לאתרים לאורך השנים
כותבים/ות ולומדים/ות. קבלו את רשימת 21 הדברים שלמדתי על כתיבת תוכן לאתרים במשך (כמעט) עשר שנות ניסיון. 1. כותבים/ות יותר – מצליחים/ות יותר טוב, אולי תגידו שזו לא חוכמה ועדיין אני אכתוב שככל שכותבים/ות יותר
המטרה של הספרייה היא לתת לך ערך ולהעשיר את הידע שלך, להעניק לך עוד זוויות חדשות על עולם התוכן, העסקים והדיגיטל. זה הזמן לשים אוזניות או פשוט לבקש מכולם/ן לשמור על השקט כי בכל זאת, זו ספרייה.
לתשומת ליבך – באתר מותקן תוסף "עבריתה" המאפשר לך לבחור באיזה מגדר הכי מתחשק לך לקרוא את התוכן.
אם יש לך הערות על התוכן, רעיונות נוספים, שאלות ונושאים שעוד לא כתבנו עליהם, נשמח לשמוע ממך דרך טופס יצירת הקשר.