כתיבת תוכן שיווקי

כתיבת תוכן שיווקי היא הליך של יצירת תוכן מתוך מטרה להשיג פעולה שמוגדרת מראש. הפעולה יכולה להיות הרשמה לאתר, רכישה, הורדת מדריך, קביעת פגישה ועוד, על פי צרכי העסק. מבחינת ״מה כותבים/ות״ יתכן והמשימה תהיה ליצור בלוג, פוסטים לרשתות החברתיות, תסריט, מצגת, נייר עמדה וכל דבר אחר שהעסק חושב שיקדם אותו.

crow

אחת השאלות שאנחנו יכולים/ות לשאול היא מה ההבדל בין כתיבה שיווקית באנגלית לבין ״סתם״ כתיבת תוכן. באופן תיאורטי התוכן השיווקי אמור להוביל לפעולה אך לטעמי כל תוכן באשר הוא אמור להניע לפעולה ואין זה משנה האם למכירה ישירה או לא. כן אפשר להבדיל בין תכנים שיש להם ״אופי״ שיווקי יותר, מכירתי יותר ובין תכנים שמתמקדים יותר בערך כמו מדריכים, מצגות משקיעים, קייס סטאדי ונוספים.

 

מתכנון ועד מדידה: תהליך כתיבת תוכן שיווקי 

עוד לפני שנתחיל את עבודת כתיבת התוכן השלב הראשון שנעבור הוא הגדרת מטרות. אנחנו יכולים/ות להחליט ״לחנך״ את הקורא/ת, לשכנע לבצע פעולה, לחשוף סיפור אישי ועוד. לאחר שהמטרה ברורה נרצה להבין למי בעצם אנחנו כותבים/ות. מי עומד/ת לקרוא את התוכן שלנו ולמי אנחנו הכי רוצים לפנות. מתוך כך נחליט מה יהיה טון וסגנון הכתיבה.

אין סגנון כתיבה אחד שנכון לכל התכנים באשר הם. ישנו תוכן קליל ואישי, תוכן הומוריסטי, תוכן רציני ותכני הדרכה וההחלטה כיצד לכתוב היא תוצאה של הבנת המטרות והקהל. בהגדרת הקהל נרצה גם להבין מהם הצרכים שלו/ה, מה הוא/יא מחפש/ת, מה מעניין אותו/ה לשמוע מאיתנו. בשלב זה נרצה לדייק את המשימה שלנו, להגדיר מגבלות ולהדגיש את החוזקות של העסק.

לאחר שעשינו מחקר מקדים, הבנו מי קהל היעד שלנו, הגדרנו את המטרות והבנו מהו סגנון הכתיבה הרצוי למותג/ לעסק, זה הזמן להתחיל לכתוב. כותבי תוכן שיווקי (או כותרות) יהיו אמונים על המשימה כשהם יתמקדו בסגנון ובמשימה שעומדת לפניהם. בסיום התוכן יעבור דרך עורך תוך שיבדוק שהמטרה הושגה, שאין במקרה טעויות שונות ובסיום יועבר ללקוח/ה למשוב ותיקון אם יהיה צורך בכך.

כתיבת תוכן שיווקי: בדרך כלל אנחנו יכולים/ות למדוד את ההצלחה של התוכן השיווקי באופן הבא:

  • מודעות – ימדדו בדרך כלל על פי קליק לעומת חשיפה
  • דף נחיתה – יימדד בהשארת פרטים לעומת חשיפה
  • מצגת – תימדד לרוב על פי התגובה כשתלוי כיצד היא מוצגת
  • אימייל – שני מדדים יבואו בחשבון, נתוני הפתיחה ונתוני הלחיצה על הקישור בתוך האימייל
  • תסריט – בהתאם למשימה אפשר יהיה למדוד את מספר הקליקים על התסריט, השארת פרטים ועוד
  • בלוג – המדידה תשתנה בהתאם לאופן בו הגיעו לבלוג והיא יכולה לכלול זמן קריאה, השארת פרטים ומעבר לתוכן נוסף באתר

 

חשיבות לוקאליות בכתיבה שיווקית באנגלית

כאשר אנחנו מתמקדים/ות בתוכן המיועד לחו״ל אנחנו צריכים/ות לחשוב על הקהל המקומי. בתוך כך עלינו לחושב לא רק על כתיבת תוכן באנגלית אלא גם על הניואנסים הקטנים ביותר שיכולים להיות קשורים לקהל היעד. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בדוגמאות שאנחנו מוסיפים לכתיבה שלנו, באופן בו נפתח את הפניה שלנו באימייל ועוד. כאשר אנחנו ניגשים/ות למלאכת הכתיבה אחד הדברים שנרצה להיות ערים/ות אליו הוא הרגישות התרבותית. 

לפעמים ישנם משפטים שנשמעים ממש טוב בעברית אבל הם לא רק לא נהוגים באנגלית אלא יעשו את הרושם ההפוך. שירותי כתיבת תוכן שיווקי צריכים להינתן על ידי כותבים/ות שמכירים את הקהל המקומי, שחיים את התרבות ורגישים למנהגים, חגים ומשפטים מקומיים. כך יהיה קל יותר לבנות יחסי אמון בריאים עם הקהל. גם אם כחלק מהכתיבה אנחנו מתרגמים/ות תוכן שכבר נכתב בעברית נרצה שהוא יותאם לקהל שלנו.

עוד חשוב לשים לב במסגרת הלוקאליות למסרים, ניבים, נורמות חברתיות ולהומור. לא פעם כתיבה שיווקית תשלב הומור אך חשוב לזכור כי מה שמצחיק אותנו, הישראלים, לא בהכרח מצחיק את הקהל שלנו מעבר לים. אנחנו צריכים/ות לשמור על סגנון הכתיבה הנכון תוך הקפדה על הנורמות החברתיות ויצירת מותג נגיש בכל מדינה אליה נרצה להגיע.

 

הדרך לכתיבה שיווקית מוצלחת 

כתיבה שיווקית מתחילה מהגדרת המשימה כאשר במיוחד כשמדובר בעולם התוכן רצוי להעסיק כותבי/ות מקומיים מקצועיים. אנחנו עובדים/ות בצוות עם כותבים/ות קנדיים/ות דוברי אנגלית שפת אם שחיים כאן בחו״ל. כך אנחנו מאפשרים/ות ללקוחות שלנו ליהנות מכל העולמות: הבנה מעמיקה בעולם התוכן, יצירתיות, כתיבה שיווקית באנגלית וכותבי תוכן מקומיים.

כחלק מהעבודה המשותפת נתחיל בפגישה בה נגדיר את המשימה לפרטי פרטים. נספק הצעת מחיר מסודרת, לוח זמנים (ונעמוד בו) ונבחר את הכותב/ת הטוב/ה ביותר למשימה. בסיום הכתיבה נעבור שוב על התוכן כי עיניים מקצועיות נוספות יכולות רק לתרום לתהליך. בסיום נעביר את התוכן לבדיקה ונקבל בכיף כל משוב לצורך ביצוע תיקונים, אם יידרשו.

לרוב, העבודה איתנו מתמשכת וזאת כיוון שחשוב לנו לתת מענה לכל צורך ותוכן שעולה. כמו כן אנחנו מספקים שירותי ניהול לרשתות החברתיות כולל פייסבוק, X ולינקדאין ועובדים בשיתוף פעולה עם מקדם אתרים באנגלית לאלו שרוצים להגיע רחוק יותר. 

ומה בנוגע למחיר? אנחנו מאמינים/ות בשקיפות ובטבלה הבאה אפשר לראות הערכות של כתיבה שיווקית מחיר:

סוג התוכן

מאפיינים של כתיבת תוכן שיווקי

מחיר החל מ…

כתבת PR לאתרים חיצוניים

כתבה אשר מספרת את סיפור החברה. כולל שיחת ראיון ראשונית ואפשרות לשלב ציטוטים מעניינים בכתבה. 

600 שקלים לכתבה באורך של 700-500 מילים. כולל ראיון מקדים, לא כולל פרסום באתרים חיצוניים.

כתבת בלוג לאתר

כתבה אשר מיועדת לבלוג של האתר. יכולה להיות בכיוונים שונים כולל קייס סטאדי, על המוצר, חדשות ועוד.

500 שקלים לכתבה באורך 1,000 מילים. המחיר לא כולל ראיון או ציטוטים ואינו כולל תמונות והעלאה לאתר.

One Pager או דף נחיתה 

דפים אשר מיועדים להעביר מסר מדויק. יכולים להיות לצורך יצירת קשר לפרטים נוספים ויכולים להיות לצורך מכירה ישירה. הכתיבה מותאמת לדרישות עיצוביות. 

800 שקלים בהתאם לאורך העמוד והדרישות. המחיר כולל ראיון מקדים, תיאום ציפיות ושלושה סבבי תיקונים. 

מצגת משקיעים

מחקר, אפיון, הבנת צרכי המיזם/ חברה וכתיבת מצגת. לאחר סיום אפשר לגשת בקלות לתהליך העיצוב. כתוספת ניתן להכין מכתבים נלווים, לפני ולאחר המצגת.

1200 שקלים ומעלה בהתאם למספר השקופיות ולמידע הקיים. המחיר כולל לפחות פגישה אחת לצורך איסוף נתונים ובניית סכמת המצגת. המחיר לא כולל עיצוב.

אתר שלם

האתר הוא הפנים של העסק וחשוב למצוא כותב תוכן שיווקי (או כותבת) שיודע/ת לפצח את השפה, הסגנון ולכתוב אתר שיניע לפעולה. הדבר נכון לכל אתר, מסטארט-אפ ועד אי-קומרס.

המחיר משתנה בהתאם למספר הדפים ואופי העבודה. הצעת המחיר תכלול את מספר הפגישות, העמודים ואת מספר סבבי התיקונים שיכללו בתהליך. 

פוסטים לרשתות חברתיות

כתיבת תוכן שיווקי באנגלית לכל הרשתות החברתיות כולל: X, לינקדאין ופייסבוק. 

החל מ-100 שקלים לכל פוסט כשהמחיר משתנה לפי חבילת הפוסטים. לא כולל פגישות, על הלקוח/ה להעביר בריף מסודר. פגישות/ בריף יתומחרו בנפרד.

ניהול לינקדאין

הקמת, כתיבת וניהול לינקדאין. בהתאם לצרכים השירות יכול לכלול כתיבה של הפרופיל האישי, כתיבת ופרסום פוסטים, מענה להודעות, יצירת קונקשיין ופעילות בקבוצות רלוונטיות.

החל מ-3,500 שקלים בהתאם לתחום, למורכבות ולמספר הפוסטים החודשיים. המחיר כולל פגישה ודו״ח מסודר בכל חודש.

 

שאלות ותשובות נפוצות

כתיבת תוכן שיווקי משפיעה על הקהל שלנו. התוכן שלנו צריך להיות מרתק, אינפורמטיבי ומותאם לתחומי העניין והצרכים של קהל היעד. לצד כל אלה הוא אמור לספר את הסיפור של המותג ולכן להשתמש בשפה שתייצג אותו בצורה הטובה ביותר. תוכן שיווקי יכול להימדד במספר הפניות, המכירות, הלחיצות ומרכיבים נוספים.
כן. תוכן איכותי ורלוונטי יכול להיות משמעותי בקידום האתר ואין זה משנה האם מדובר בכתיבת קייס סטאדי, תוכן שיווקי וכל תוכן אחר שרק נוכל להעלות. תוכן הוא אחד המרכיבים החשובים בתהליך הקידום ועלינו לצאת מנקודת הנחה שהוא מיועד לקריאה. לכן, בכל פעם שאנחנו יוצרים/ות תוכן עלינו לחשוב קודם כל על הקהל שלנו ולא רק על מנועי החיפוש.
תוכן שיווקי הוא תוכן שהמטרה שלו להניע לפעולה. אפשר לבדל אותו מכתיבה ״רגילה״ בכך שהעברת האינפורמציה שבו חשובה אך היא לא עומדת לבדה. כשאנחנו מסתכלים/ות על העולם הנוכחי שלנו אנחנו יכולים/ות להגיד שרצוי להשקיע בתוכן שיווקי ולנצל כל הזדמנות לחזק את הקשר שלנו עם הקהל ולבנות איתו יחסי אמון חיוביים ארוכי טווח.
התשובה לשאלה זו תלויה בתוכן שבחרנו לכתוב ובפלטפורמה שהוא עולה אליה. הנה מספר דוגמאות למדידה: אנחנו יכולים/ות למדוד את הצלחת המודעה לפי מספר הקליקים בהשוואה למספר החשיפות. אנחנו יכולים/ות למדוד את הצלחת כותרת האימייל לפי מספר הפתיחות שלו. אנחנו יכולים/ות למדוד את הצלחת תוכן האימייל לפי מספר הלחיצות על הכפתורים שבתוכו. אנחנו יכולים/ות למדוד את הצלחת עמוד הנחיתה לפי מספר הפניות/ רכישות בהשוואה למספר הכניסות.
כותבי תוכן שיווקי באנגלית צריכים לשלוט במלאכת הכתיבה, להביא ניסיון רב, להכיר את השפה בצורה מושלמת ואת התרבות בחו״ל. כותבים אשר גרו בעבר בחו״ל יוכלו לעשות את העבודה היטב ואלו שגרים בחו״ל יהיו הטובים ביותר למשימה. הבנה של הקהל ושימוש נכון בשפה הכרחיים להצלחת המשימה של המותג.

רוצה להיות חלק מתיק העבודות שלנו? בוא/י נתחיל משיחת היכרות. נכיר, נדבר על הפרויקט ונגלה כיצד נוכל לעמוד לרשותך.

אנחנו גאים/ות בתיק העבודות שלנו ושמחים לשתף אותו. אם הצלחנו לדגדג, לרגש, להפתיע או להעלות איזשהו רגש, אולי זה הזמן שנעבוד יחד.

נשמח לצרף אותך לתיק העבודות (אגב לא חובה, אנחנו מעלים/ות לאתר רק עבודות שקיבלנו עליהן אישור מהבעלים/ות) כשאנחנו במרחק הודעה אחת. אפשר לשלוח לנו הודעה בטופס, הודעת ווטסאפ זריזה ואפילו לקבוע שיחת היכרות ראשונית במערכת ההודעות שלנו.

נתראה, מיטל

Scroll to Top
דילוג לתוכן