איך ליצור תוכן, כל הזמן ובאופן קבוע?

תוכן הוא מושג גדול ורחב והיום הוא כולל בתוכו גם מאמרים לאתר, סרטוני יוטיוב, פודקאסט, פוסטים ברשתות החברתיות, לייבים וזו כנראה רק ההתחלה. דבר אחד ברור, יש צורך ביצירת תוכן, כל הזמן ועוד דבר שברור הוא שיצירת תוכן דורשת זמן (או כסף, אבל ניגע בזה עוד רגע) ומחויבות.

 

יצירת תוכן מאפשרת לעסק למתג את עצמו, לגדול, להביא עוד לקוחות וכשהיא נעשית בצורה הנכונה היא משתלמת לטווח הארוך. כדי להצליח ליצור תוכן כל הזמן חשוב מאד לפנות לכך את הזמן ולהעלות את המשימה לראש סדר העדיפויות.

 

9 טיפים שיעזרו לכם/ן ליצור תוכן באופן קבוע

 

יצירת תוכן באופן קבוע מיועדת לקדם את העסק. תשעת הטיפים הבאים יוכלו לעזור לכם/ן ליצור תוכן באופן קבוע, לעתים קרובות וכך להשיג את התוצאות שאתם/ן שואפים/ות להשיג.

 

דעו מי קהל היעד שלכם/ן

 

קהל היעד

 

מעבר לאלו אשר כותבים/ות לבלוג אישי, כל מי שרוצה להביא לקוחות לעסק חייב/ת לחשוב על קהל היעד. זוהי נקודה סופר-קריטית כיוון שברגע שהקהל יתחבר אל התוכן העסק ירוויח גם עוד מוטיבציה. המחשבה על "מי כבר י/תקרא את התוכן" מסכנת את התקדמות העסק.

 

הגדרת קהל היעד טובה לכל עסק ותמיד חשוב לדעת למי אנחנו פונים/ות ובטח כשמדובר על כתיבת תוכן (או יצירתו). כך אפשר לדעת איזה תוכן ליצור, במה להתמקד, מה סגנון התוכן ולהכין תוכנית פרסום. יכול להיות שייקח זמן להצליח להגיע לקהל היעד אך בלי לדעת למי אנחנו יוצרים/ות יש סיכוי שלא נגיע לקהל הרלוונטי ולא בהיקף מספיק גדול.

 

הכינו מראש רשימת תכנים

 

רשימת תכנים

 

במקום להגיע לרגע הכתיבה ולשאול את עצמנו "על מה נכתוב עכשיו", כדאי להשקיע זמן בתכנון התוכן, בנפרד מזמן היצירה. במסגרת התכנון נוכל לקבוע האם נכתוב תוכן, נצלם, האם נצטרך אמצעים ויזואליים והיכן נפרסם את התוכן. כמו כן נדע מה האורך של התוכן, מהם הקווים הכלליים שלו ובסוף נגיע מוכנים לשלב היצירה.

 

כשיש לנו רשימת תכנים קל לנו יותר להתחיל ליצור ואנחנו משקיעים/ות פחות זמן שתכנון ויותר זמן בעשייה. כל עצמאי/ת יודע/ת שהזמן הוא אחד המשאבים החשובים והמוגבלים ביותר. הכנה נכונה לקראת יצירת תכנים מבטיחה שאלו יתבצעו באופן שוטף. 

 

פנו זמן קבוע ליצירת תוכן

 

זמן קבוע ליצירת תוכן

 

בכל הנוגע ליצירת תוכן, ספונטניות יכולה להתגלות כתוכנית גרועה מאד. יש להתייחס אל יצירת תכנים כחלק משמעותי במיתוג, שיווק ופרסום העסק. לכן, כמו כל פעולת פרסום, שיווק ופעולה שאמורה להוביל להגדלת הרווחים בעסק, גם כאן יש לפנות זמן ליצירת תוכן.

 

אפשרות אחת היא לסגור זמן ביומן מדי שבוע כדי ליצור תוכן. אפשרות טובה יותר היא לסגור לפחות שתי רצועות זמן ביומן, אחת כדי לתכנן את התוכן השבועי והשנייה כדי להתפנות ליצירה עצמה. אגב, במקום להשאיר את משימת לסוף היום או לזמן הכי לא פרודוקטיבי, יש לעשות בדיוק את ההפך, ליצור כשאנחנו רעננים/ות ובראש נקי.

 

היו ספונטניים/ות ביצירה במידה סבירה

 

ספונטניים

 

רק לפני סעיף אחד המלצתי לסגור זמן ביומן כדי ליצור תוכן ועכשיו, בלי להתבלבל אני ממליצה להשאיר מקום לספונטניות. הכוונה בספונטניות היא לאפשר לעצמכם את האפשרות לכתוב, לצלם או ליצור תוכן שהוא לא בדיוק מה שחשבתם או לא מדויק על המילה. 

 

אם אתם /ן מצלמים/ות סרטוני יוטיוב, אתם/ן ממש לא צריכים/ות לכתוב מראש כל מילה. כשאתם/ן כותבים/ות יכול להיות שלא תדעו מראש מה בדיוק תהיה הכותרת ומה יהיה כתוב בכותרות משנה וכמובן שלא בטוח שתוכלו להחליט מראש על התמונות שילוו את המאמר או הפוסט. 

 

צאו לדרך בלי חשש

 

צאו לדרך בלי חשש

 

אחת הסיבות לכך שעסקים לא יוצרים תוכן היא החשש ממה יגידו עליהם, איך התוכן יצא ומי בכלל י/תקרא או יצפה בו. המחשבה על התוצאה יוצרת מערבולת שמשאירה את רוב העסקים במצב הנוכחי, בלי להשקיע בתוכן ובלי להביא קהל נוסף.

 

נקודת ההנחה של כולנו צריכה להיות שהתוכן הראשון (והשני ואפילו העשירי) שניצור כנראה יהיה "בסדר" ולא יותר מכך. יכול להיות שהצילום לא יהיה מושלם, שלא נבחר את המילים הנכונות ויכול להיות שבאמת אף אחד/ת לא י/תראה את התוכן שלנו בזמן הקרוב. למרות זאת (ואולי אפילו בגלל זאת) יש לצאת לדרך בלי חשש ולזכור כי מדובר בתהליך של שיפור מתמיד.

 

הפרידו בין תכנון ליצירה

 

בין תכנון ליצירה

 

מלאכת יצירת התוכן דורשת הכנה, תכנון ומחקר מקדים. יכול להיות שאתם/ן יודעים/ות בדיוק מה תרצו להגיד/ לכתוב, אך כדי להצליח כדאי שתפרידו בין שלב ההכנה והתכנון לשלב הביצוע. למשל, בכתיבת תוכן כדאי לעשות את המחקר מראש, לכתוב את הנקודות העיקריות שתרצו לגעת בהן ורק לאחר מכן לכתוב.

 

תהליך ההפרדה יכול להישמע כמאריך את יצירת התוכן אך הוא יכול לקצר את הזמן שאנחנו מתעסקים/ות עם יצירת התוכן בכל פעם. קל יותר ל

 

השתמשו בתוכנת מדידת זמנים

 

תוכנת מדידת זמנים

 

אחד הדברים שאני אוהבת לעשות הוא להגדיר את הזמן שתיקח לי כל משימה. אחת הבעיות שלי ושל רבים/ות היא לשבת ברצף מול מסך המחשב. ישנם כל כך הרבה גירויים בחוץ, מסביב, על המסך שלי ולכן אני מגדירה לעצמי זמן סביר של ישיבה בלי להתעסק בדברים אחרים.

 

אישית, אני מצאתי שאפליקציית Plantie עובדת עבורי הכי טוב. אני מתכננת כמה זמן אני אשב על המשימה, דואגת למלא את בקבוק המים ורק אז לוחצת על הפעלת השעון. מרגע זה ועד שהאפליקציה מאשרת שעבר הזמן, אני רק במשימה, בלי לענות להודעות, להציץ למייל, לבדוק מה השתנה בעולם. זו הדרך שלי ליצור משמעת וגם לצ'פר את עצמי בהפסקה לאחר שסיימתי את המשימה. 

 

סגרו מסכים

 

סגרו מסכים

 

אם אתם/ן רוצים/ות ליצור תוכן, אתם/ן חייבים/ות לסגור את המסכים הלא נחוצים. אי אפשר לכתוב/ לצלם/ ליצור ותוך כדי לראות משהו, להציץ מה חדש בפייסבוק, לבדוק כמה לייקים קיבלתם/ן באינסטגרם ועוד. נכון שרוב העבודה מתבצעת מול המסך, אבל זמן יצירת התוכן הוא הזמן לצמצם את הגירויים ולהתרכז במה שחשוב.

 

יכול להיות שבמסגרת המשימה יהיה לכם/ן צורך לעשות מחקר, להיכנס לאתרים ואפילו את השיח ברשתות החברתיות. אם זה המצב, בצעו גלישה מודעת, היכנסו רק לאתרים רלוונטיים ושוב, הגבילו את הזמן בו אתם/ן בוחנים/ות את הרשת ו"זולגים/ות" לצדדים.

 

הזמינו תוכן

 

הזמינו תוכן

 

טוב, זה ממש נדרש… יצירת תוכן ללא כל ספק יכולה להוביל אתכם/ן רחוק ואתם לא חייבים/ות ליצור בעצמכם/ן. כחברת תוכן, אנחנו מספקים שירות למגוון רחב של עסקים, גדולים וקטנים ונשמח לעמוד גם לרשותכם/ן. אם אתם/ן רוצים/ות להתמקד בתכנים מסוגים שונים, תמצאו שלל נותני/ות שירות שישמחו לעזור לכם/ן ליצור תוכן באופן שוטף.

 

אם מכל סיבה שהיא אתם/ן עוד לא יוצרים/ות תוכן ואתם/ן מבינים/ות שלא תוכלו להיכנס לבד לשגרה של יצירה או שאתם/ן פשוט עסוקים/ות מדי, הדרך הטובה ביותר להתקדם באמצעות תוכן היא להזמין מחברה מקצועית שתעמוד לרשותכם/ן

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן