זה רשמי: אילון מאסק במרוץ הבינה המלאכותית

לאחר שהתבטא נחרצות נגד ההתקדמות בעולם הבינה המלאכותית והתבטא רבות על הצורך ברגולציה בנושא, אילון מאסק מציג את הצ׳אט בוט החדש אשר אמור להתחרות ב- ChatGPT. זה הזמן להתחיל להכיר את 'Grok'.

השבוע הודיע מאסק כי הוא נכנס באופן רשמי למרוץ הבינה המלאכותית כשבכוונתו לצאת עם צ׳אט בוט אשר קיבל את השם 'Grok'. הצ׳אט בוט צפוי יהיה להיות זמין בעתיד למשתמשים הפרימיום של X כשכרגע הוא נמצא בבדיקה מצומצמת בקרב מספר משתמשים.

 

ChatGPT

 

'Grok' צ׳אט בוט

X הודיעה על האפשרות להצטרף לתוכנית הפרימיום בעלות של 16$ בחודש. תוכנית זו תפתח בפני המשתמשים את האפשרות לגשת לכל התכונות של הרשת החברתית וליהנות מגלישה ללא פרסומות. בעולם בו אנו רגילים להיות צרכני תוכן חינמי ברור כי כל מי שרוצה שנשלם צריך/ה לתת לנו הרבה יותר מרק רשת חברתית. ניקוי הפרסומות מהפיד יכול להיות מוערך אך עכשיו, עם 'Grok' יתכן שמנוי הפרימיום ישמע אטרקטיבי עוד יותר.

הצ׳אט בוט של 'Grok' נבדל לא רק מ- ChatGPTאלא ממוצרי AI אחרים. מאסק הודיע כי 'Grok' יתאים לאנשים שרוצים להשתמש בבוט ללא צנזורה של נושאים שעשויים להיות רגישים. הוא כבר התבטא בעבר בחריפות על הצנזורה של ChatGPT בנושאים מסוימים והחליט כי יש צורך בפרויקט AI אשר יאפשר לייצג טוב יותר את האמת (על פי הגדרתו כמובן).

הדרך להבטיח את אמיתות הדברים תהיה בחיבור ל-X. הרשת החברתית X (טוויטר) היא הרשת בה עולים נושאים חדשותיים כל הזמן. למעשה, זוהי הרשת החברתית הכי חדשותית והסכם המשתמשים/ות המעודכן שלה מאפשר לה (ל-X) להשתמש בפוסטים של המשתמשים/ות לצרכי לימוד AI. 'Grok' צפוי להיות הצ׳אט בוט היחיד שיקבל גישה מלאה לכל הנתונים והמידע שעולה ב-X.

 

האם כלי AI שמסתמך על ציוצים טוב לנו?

נתחיל מכך שהתשובה תלויה במי ששואל/ת את השאלה ומי שעונה… נכון להיום יש ל-X כ-244 מיליון משתמשים אך 80% מהם נמצאים ״במצב קריאה״ וכלל אינם מפרסמים פוסטים. למעשה, ישנה ירידה משמעותית בכמות הפוסטים החדשים שעולים בכל יום ורבים מהעיתונאים הפסיקו להתייחס אל הרשת החברתית בתור המקום העיקרי לעדכונים וזאת בשל שינויים שונים שנכנסו מאז שמאסק רכש את החברה.

בנוסף לכך, X מאבדת את אחיזתה כרשת פוליטית-חדשותית ונראה שיותר מ-40% מהמשתמשים/ות נכנסים לקטגוריית אוהדי/ות ספורט ולכן עולים בה ציוצים רבים בנושא. האם אנחנו יכולים/ות לסמוך על צ׳אט בוט שאוסף את הידע שלו ממשתמשים/ות פעילים? כאן צפויות להיות דעות שונות.

מאסק מייצג עבור רבים את הימין כשהוא התבטא בנושאים בעלי מחלוקות ועורר לא פעם דיונים סוערים. עם זאת, אנחנו יכולים לראות כי התקשורת העולמית נוטה לצד השמאלי של המפה הפוליטית ולכן לשאלה האם 'Grok' טוב או רע לנו לא יכולה לקבל תשובה חד משמעית (מה גם שעדיין לא ראינו מה הוא יכול לבצע באמת).

 

שוב עולה הקשר בין AI לבין כתיבת תוכן באנגלית

אנחנו יכולים/ות לשער כי גם 'Grok' יצליח להציע לנו תוכן באנגלית ושהוא יהיה חלש בשפות שונות ובטח בשפות כמו עברית אך השאלה אם נוכל לסמוך על התוכן שהוא יכתוב עבורנו. עם העלייה של AI וכניסתו של ChatGPT גרסה 4 אנחנו יכולים/ות לראות כי איכות התוכן עולה, הכתיבה קרובה הרבה יותר למה שאנחנו היינו רוצים/ות לקרוא ושהיא ״מרגישה״ הרבה יותר אנושית.

בדומה ל- ChatGPT ההערכה האישית שלי היא שגם 'Grok' יחייב אותנו לנהל את התוכן ולבדוק את אמיתות הדברים. כבר היום ברור כי אם אנחנו רוצים/ות לכתוב תוכן באנגלית אנחנו צריכים/ות להוביל עם פרומפט מדויק, שאלות ולעבור תהליך מול הבוט שמולנו. לפעמים כתיבה שכזו אורכת יותר זמן לעומת כתיבת תוכן מההתחלה בעצמנו.

ChatGPT וכל כלי AI אחר יכול להיות מעולה בכל מה שנוגע למחקר, הבאת רעיונות, ניתוח נתונים, יצירת בריף ומשימות רבות נוספות. אך בכל מה שנוגע לכתיבה, נראה שעדיין יש צורך את המגע האנושי, אותנו כך שנבחן את הדברים לפני שאנחנו מפרסמים/ות ושנוכל להרגיש בנוח לפרסם אותם.

 

רוצים/ות לשמוע עוד על עולם הדיגיטל? שנלווה אתכם/ן בכתיבת תוכן באנגלית, קופיירייטינג, קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום? זה הזמן ללחוץ על ה + שבצד, לשלוח הודעה או לקבוע פגישה ונתקדם 😊

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן