בין מלכים לבין קידום – האם בשנת 2022 עדיין נצטרך לכתוב מאמרי SEO?

התוכן נמצא כאן מאז ומעולם, עוד לפני עידן האינטרנט וככל שהזמן עובר ברור כי הוא נמצא במרכז הבמה. ישנם אינספור תכנים ברשת ועדיין, תמיד יש מקום לעוד תוכן איכותי, מרענן ומעניין. האם מאמרי SEO עונים על הגדרה זו והאם יש נצטרך להמשיך לכתוב כאלו גם בשנת 2022? בואו נבדוק.

 

מאמרי SEO "זכו" לתדמית לא זוהרת במיוחד ולא במקרה. לרוב, כשלקוח/ה מזמין/ה מאמרים שכאלה, בכוונתו/ה לקדם את האתר ולכן המאמרים יהיו מלאי מילות מפתח. מזה שנים שאני נתקלת במקדמים/ות שמעוניינים/ות לקנות מאמרים רבים בעלות נמוכה כשהדרישה היא שיופיעו בהם מילות המפתח שזוכות לחיפושים רבים בגוגל.

 

אז מה הבעיה עם מאמרי SEO?

 

הבעיה עם מאמרי SEO "קלאסיים" היא שהם עוסקים במילות מפתח ולא בערך. הסיבה לכך היא בדרך כלל הגישה של המקדמים/ות. הם/ן רוצים/ות שהאתר יתקדם הכי מהר וההיגיון אומר שאם מילות המפתח יופיעו לאורך המאמר (ולעתים הרבה פעמים), גוגל יזהה אותו והאתר יתקדם.

 

לאורך הדרך היו מצבים בהם התבקשתי לכתוב מאמרים שמילות המפתח שלהם היו "פחות הגיוניות". למשל, "ירושלים אינסטלטור". ההנחיה פעמים רבות גם כן לא ממש "מסתדרת" כיוון שצמד המילים צריך להופיע בכותרת הראשית, בפסקה הראשונה, באחת הכותרות המשניות ועוד כך או כך פעמים בתוכן עצמו. גם אם מילת המפתח תהיה הגיונית כמו "אינסטלטור בירושלים", הכתיבה לא יכולה להיות לשם מילות המפתח בלבד.

 

מאמרי SEO

 

הבעיה המרכזית עם מאמרי SEO לא איכותיים היא שיש יותר מדי מהם ויותר מכך, אף אחד/ת לא קורא/ת אותם. אין צורך בכל כך הרבה תכנים שלא אומרים שום דבר (ולמעשה אפילו לא צריך מאמר אחד לא איכותי). מאמר צריך להיות הרבה יותר מאוסף של מילים וגם אם אותו מאמר יקדם את האתר, אם הוא ייראה עילג, אם הוא לא יגיד שום דבר ולא יצביע על הייחודיות של בעל/ת המקצוע, הגולשים/ות יגיעו אל האתר ויצאו ממנו במהירות.

 

אתרים זקוקים להרבה יותר מכניסות של גולשים/ות למספר שניות. הם אמורים לבצע המרות, לקדם את העסק ולא את עצמם (כלומר לא רק את האתר). הם יכולים להיות כלי עוצמתי שמצליח להביא לקוחות סביב השעון וכפי שאני אוהבת להגיד: האתר יכול להיות המשווק הכי טוב של העסק, אבל לשם כך יש לכתוב יותר מאשר מאמרי SEO "קלאסיים".

 

יש דרך אחרת וטובה יותר – כללי הזהב לכתיבת מאמרי SEO מעולים

 

איזה כיף לדעת שיש דרך לכתוב מאמרי SEO טובים ויותר כיף הוא שכל מה שתצטרכו לעשות הוא לשמור על כללי הזהב הבאים או לדאוג שכותב/ת התוכן שלכם/ן ישמור עליהם. שנתחיל? קדימה, ככה תרצו לכתוב מאמרים:

 

הוסיפו לאתר רק תכנים מעניינים

 

האמת היא שאין שום סיבה לכך שתוסיפו לאתר תכנים לא מעניינים. פשוט וקל. עכשיו, אם חשבתם/ן לכתוב או להזמין מאמרי SEO בנושאים שנדמה שכולם/ן כתבו עליהם, אל תעצרו את עצמכם/ן מכתיבה, אך תחשבו כיצד אפשר לכתוב על אותו נושא בדרך אחרת ומעניינת. קל להגיד "תכתבו באופן מעניין" אך בפועל, נדרשת נכונות להשקיע טיפה יותר. הנה מספר רעיונות שיעזרו לכם/ן לכתוב תוכן שיבלוט מעל כולם:

 

  • טיפים – אנשים אוהבים טיפים. עזרו להם, שתפו אותם במה שגיליתם/ן לאורך הדרך ופתרו להם/ן בעיה.
  • תשובות – שאלו אתכם/ן שאלות? תענו עליהן במאמרים שלכם/ן.
  • מחקרים – כנסו למאגרי מחקרים, קחו לעצמכם/ן מחקר וסכמו אותו או השתמשו בו כרפרנס.
  •  ראיונות – תוכלו לראיין מומחים בתחום שמקביל לתחום שלכם/ן או אם אתם/ן מזמינים תוכן, בקשו שיראיינו אתכם/ן.
  • ביקורות – הלקוחות שלכם/ן רוצים/ות לדעת אילו מוצרים עדיפים, אילו שירותים נדרשים להם/ן. עזרו להם/ן על ידי כתיבת ביקורות.

 

סוגי תכנים

 

דאגו לתוכן שמבטא את הייחודיות של העסק

 

מצד אחד – אתם/ן לא רוצים/ות לכתוב תוכן שיווקי מדי. מצד שני – אתם/ן רוצים/ות לבטא את הייחודיות של העסק. תוכלו לעשות זאת על ידי אפיון שפה, בכך שתדגישו את הדעה האישית שלכם/ן, בעזרת מקרים (קייס סטאדי), מענה לשאלות נפוצות ועוד.

 

אתם/ן רוצים לכתוב על מכונה מיוחדת שיש ברשותכם/ן, לציין למה אפשר לצפות מהשירות ולהבליט את היתרונות שלכם/ן. אפשר לציין את היתרונות של העסק שלכם/ן בלי לתת לגולשים תחושה שהם צריכים/ות לפנות רק אליכם/ן. לדוגמה: אם אתם/ן נותנים/ות מענה תוך 24 שעות בתחום שהמענה בו ניתן לרוב תוך 3-5 ימי עסקים, תרצו שהדבר יופיע באתר שלכם/ן. זו רק דוגמה אחת מיני רבות, אך תרצו לציין באופן טבעי באתר שיש לכם/ן מכונות מתקדמות, ידע, ניסיון ועוד…

 

תתמקדו בלקוחות, לא במתחרים/ות

 

פגשתי לאחרונה בגישה שאומרת שכדי לכתוב תוכן טוב כל מה שצריך לעשות הוא לכתוב יותר טוב מהמתחרים/ות. מה זה אומר? לבחון מה המתחרים/ות עושים/ות ולשפר. השיפור יכול לבוא לידי ביטוי בכמות המילים שבמאמרים ויכול להיות כמות גדולה יותר של תכנים. הבעיה בגישה הזו היא היחס למתחרים/ות ולא למי שבאמת חשוב.

 

הלקוחות הם/ן המטרה שאנחנו צריכים/ות לראות מול העיניים בתהליך יצירת וכתיבת התוכן. אנחנו צריכים/ות לשאול מה יעניין אותם/ן, מה טוב להם/ן ולא מה טוב למתחרים/ות שלנו. זה לא אומר שצריך להתעלם מהתחרות, אבל אומר שכל עוד נשווה את עצמנו ונהיה יחסיים/ות, לא באמת ניצור תוכן איכותי. הדבר שהכי צריך לעניין אותנו הוא הלקוחות שלנו, אנחנו כותבים/ות עבורם/ן.

 

התבססו על מידע טוב יותר

 

נקודה קריטית ליצירת מאמרי SEO מעולים היא המידע עליו אתם/ן מתבססים/ות. ישנן מספר דרכים להתבסס על מידע טוב יותר:

 

  • מחקרים – ישנם אלפי מחקרים שכבר פורסמו ועכשיו כל שנותר הוא לקחת אותם, ללמוד מהם ולהתבסס עליהם בתהליך לימוד התחום.
  • ראיונות – כן, כבר כתבתי למעלה, אך תזכרו שבעל/ת העסק מכיר/ה היטב את התחום ויש לו/ה ידע רב. ראיון אישי או דרך שאלות, יאפשרו לכם/ן ללמוד כל כך הרבה על התחום.
  • אתרי מומחים – אפשר לראות אתרים שנכתבו לצורך הקידום ולעומתם אתרים שנכתבו על ידי מומחים. כדי לכתוב מאמר SEO איכותי יש להתבסס על מידע איכותי.

 

כתבו קודם כל לקהל שלכם/ן

 

קל מאד להתבלבל ולנסות לפנות לכולם/ן, אבל קל ונכון יותר לפנות לקהל של האתר. אם האתר עוסק בנשים בהיריון עדיף לבחון מה באמת מעניין אותן בתקופה הרלוונטית ואולי אפילו לכתוב רק בלשון נקבה. כדי לכתוב מאמרים טובים יש לבדוק אילו שאלות נשים בהיריון שואלות, מה הכי מעניין אותן ומה מדאיג אותן. יש להציג את האתר כמומחה בתחום ולתת תוכן אינפורמטיבי שיסייע לנשים.

 

קהל לתוכן

 

הקהל יכול להיות צעיר או מבוגר, מהעיר או מהכפר, מתעניין בספורט או חובב ספה. ככל שיהיה ברור יותר למי הפניה כך הסיכוי ליצירת תוכן מותאם, איכותי ומעניין, גבוה יותר. הגדרת הקהל צריכה להתבצע כבר בשלב בניית האתר אך אם לא נעשה תהליך שכזה, גם עכשיו זה זמן טוב להחליט למי לפנות.

 

חשבו על הנראות של המאמר

 

כבר שנים שאני מדברת על הגרפיקה של הטקסט. גם כשאתם/ן כותבים/ות תוכן, אתם/ן חייבים/ות לחשוב כיצד הוא ייראה על המסך ובוודאי איך הוא יראה על המסך הקטן. הגולשים/ות מרפרפים/ות על התוכן לפני קבלת ההחלטה האם לפנות מזמנם/ן ולהעמיק בקריאה.

 

פסקאות קצרות, שימוש בבולטים, יצירת היררכיית כותרות ושילוב אלמנטים ויזואליים הופכים את המאמר לקריא. אם אפשר, רצוי לחשוב גם אילו תמונות ישולבו במאמר, לשקול הוספת ציטוטים לאורכו וליצור אינפוגרפיקה. כמובן, יש צורך בשיתוף פעולה בין מי שכותב/ת לבין בעל/ת האתר או הגרפיקאי/ת. כך או אחרת, יש לחשוב כיצד התוכן ייראה מבחינה ויזואלית ולא להסתפק רק בכתיבה מעולה.

 

אנשים כותבים לאנשים

 

אם אתם/ן רוצים/ות לכתוב טוב יותר, תכתבו לאנשים. שמעתי פעם משפט שאומר שהדרך הטובה ביותר לכתוב היא באופן בו גם השכן יוכל להבין את הכוונה ואסביר. רוב המאמרים והתכנים ברשת צריכים לפנות לקהל הרחב (אני לא מתייחסת לאתרים מאד ספציפיים שפונים רק לאנשי מקצוע). הקהל הרחב מצפה לקרוא ולהבין את התוכן וככה בדיוק צריך לכתוב.

 

בכתיבת תוכן לאינטרנט אין מקום למילים גבוהות שאין בהן שימוש ביום יום. אם תקראו את המאמר בקול רם והוא "יסתדר" לכם/ן, זה סימן לכך שנעשתה עבודה טובה. אם יש צורך להשתמש במונחים מקצועיים, כדאי לשקול להסביר אותם, במאמר או במאמר נפרד עם קישור אליו.

 

"מכרו" את הקישורים הפנימיים

 

הקישורים הפנימיים באתר עוזרים לגוגל להבין מה קשור למה, אך הם בעיקר מיועדים להשאיר את הגולשים/ות יותר זמן באתר. ככל שהגולשים/ות שוהים/ות יותר זמן באתר כך הם/ן ירגישו יותר בנוח ליצור קשר. דרך אחת להתייחס אל הקישורים הפנימיים היא להתייחס רק לפן של הקידום ולשים קישורים עם קו תחתון תחת מילות המפתח הרלוונטיות.

 

הקישורים הפנימיים עוזרים לגוגל להבין את המבנה של האתר, אך הם יכולים להשאיר את הגולשים/ות יותר זמן באתר. כדי להצליח להוביל ליותר לחיצות ולצפייה ביותר עמודים באתר, יש "למכור" את הקישור ולהסביר לגולש/ת למה כדאי לו/ה באמת ללחוץ על הקישור או לפחות להסביר את ההיגיון בין התכנים.

 

קישורים בתוכן

 

כתבו כמה שצריך

 

מכירים/ות את הסבתות שכששואלים/ות אותן "כמה תבלינים להוסיף לתבשיל?" הן עונות "כמה שצריך"… אז ככה גם עם תוכן. אין נוסחה אחת נכונה לאורך התכנים האידאלי, אך יש משהו אחד שברור והוא שאם התוכן לא עונה על השאלה העיקרית, הוא לא "שווה" קריאה (והאמת היא שכנראה הוא לא שווה את זמן הכתיבה).

 

אתם צריכים לכתוב תוכן איכותי, שעונה על השאלה המרכזית ומוציא את הגולש/ת עם תשובה ועם הבנה מה הוא/יא יכול/ה לעשות עכשיו. יכול להיות שיספיקו לשם כך 300 מילים ויכול להיות שתצטרכו 3,000 מילים. מה שחשוב הוא האיכות ולא הכמות (וכן, אנשים קוראים/ות גם מאמרים של 3,000 מילים ויותר).

 

ומה לגבי קידום בגוגל?

 

עד כה התייחסתי רק לדרך לכתיבת מאמרי SEO איכותיים מבחינת הכתיבה עצמה. עכשיו יכולה לעלות השאלה מה אפשר לעשות כדי שהמאמרים יסייעו לקידום האתר בגוגל. לא בטוח שאפילו גוגל יודעת מה בדיוק צריך לעשות כדי להתקדם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, אך ישנם מספר דברים שככל הנראה יכולים לעזור לכך.

 

מענה על שאלות

 

הדרך הקלאסית לבחור כותרות היא לבחור במילות מפתח ולשלב אותן בטקסט (כפי שכתבתי בתחילת המאמר) ויש את הדרך הטובה יותר והיא לתת ערך לגולש/ת. כלומר, במקום להתמקד במילת מפתח מסוימת פשוט למצוא שאלה שמעניינת את הגולשים/ות ופשוט לענות עליה. השאלה יכולה להיות מאד ממוקדת כמו: כיצד נכון לנהוג בהתקף חרדה. היא יכולה להיות כללית יותר ואפילו לא להיות כתובה כשאלה כמו: התמודדות עם התקף חרדה.

 

הכנת התוכן ל"סניפיט"

 

הסיכוי להופיע ב"סניפיט" עולה כשגוגל מזהה כי התוכן עונה על השאלה. לא ברור בדיוק איך הדבר נקבע אך מספר פעולות עשויות לעזור לתפוס את מקום 0 בגוגל. מענה על השאלה בפסקה קצרה של עד 60 מילים שמופיעה באופן בולט, יכולה לתפוס את תשומת הלב של גוגל ולהופיע במקום הנחשק.

 

התאמת הדף לגוגל

 

טוב, זה לא ממש התפקיד שלי אך אפשר להפוך את הדף לידידותי יותר לגוגל על ידי הוספת תיאור מטא לתוכן ו-Alt Text לתמונות. את המטא כדאי לנצל לשיווק ואילו את תיאור התמונה כדאי לתאר כפי שהיא ולחשוב באילו מקרים הייתם/ן רוצים/ות שהיא תעלה בתוצאות החיפוש (כלומר באילו שאילתות).

 

כמות או לפחות התמדה

 

כן, לפני רגע כתבתי שיש לכתוב "כמה שצריך" ועכשיו אני כותבת שצריך לכתוב כמות של מאמרים כדי להתקדם או לפחות להתמיד בכתיבה. לדעתי שני הדברים לא מנוגדים זה לזה ואסביר. המטרה של האתר היא לתת מענה לשאלות שונות שיש לגולשים/ות (הלקוחות העתידיים/ות). לכן, יש להמשיך לספק עוד תוכן באופן עקבי, בכל חודש.

 

נתונים טכניים

 

לתוכן חלק חשוב בקידום האתר אך הוא לא היחיד שמשפיע על הקידום. מהירות האתר, פונקציונליות האתר, האבטחה ועוד מרכיבים טכניים, שאינם קשורים לתוכן, משפיעים על הקידום. במקרים מסוימים אפשר להתגבר עליהם באופן עצמאי ובמקרים אחרים יש ליצור קשר עם מומחה בבניית אתרים או חברת קידום שמבינה בתחום ולדאוג ששום דבר טכני לא יפגע בתהליך הקידום.

 

תוכן הוא המלך

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן