עבודה עם כותב תוכן מול חברת תוכן

היום כל אחד/ת יכול/ה להיות כותב תוכן או כותבת תוכן. אין צורך בהכשרה מקדימה, ידע ולמען האמת גם אני התחלתי יום אחד לכתוב לאתרים ופשוט יצאתי לדרך. עובדה זו מובילה לכך שישנם רבים/ות שמציעים/ות שירותי כתיבה, עם או בלי התמקצעות בתחום, ביכולת זו או אחרת וברמות שונות. לצד נותני/ות שירות ישנן גם חברות תוכן שמציעות שירות דומה. 

 

עבודה מול כותב/ת תוכן שונה לעומת עבודה מול חברת תוכן. בשני המקרים השאיפה היא לקבל מוצר מוגמר מעולה, אך ההבדל הוא בעיקר בדרך לקבלת אותו מוצר. גם עבודה ישירה מול כותב וגם עבודה מול חברה מביאים יתרונות וחסרונות ואותם נבחן במאמר הנוכחי.

 

עבודה מול כותב תוכן (או כותבת תוכן)

 

עבודה מול כותב תוכן או כותבת תוכן ועבודה מול חברת תוכן אמורות לספק לכם/ן תוכן איכותי. עכשיו נשאלת השאלה האם תרצו לעבוד באופן ישיר מול בעל המקצוע או לא. כדי להחליט מה נכון לכם/ן יש להבין את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות:

 

היתרונות בעבודה ישירה מול כותבת או כותב תוכן

היתרונות הבאים הם כלליים ואינם מתייחסים לכותב/ת זה/ו או אחר/ת. כלומר, יכול להיות שיתרון יתגלה כחיסרון ולהפך אך באופן כללי, אלו הם היתרונות העיקריים לעבודה מול בעל/ת המקצוע:

 

היתרונות בעבודה ישירה מול כותבת או כותב תוכן

 

ברגע שנמצא כותב/ת תוכן עם מוטיבציה העבודה מעולה

 

כותבת או כותב תוכן שיודעים/ות לבצע את העבודה ומגיעים/ות עם מוטיבציה, יוכלו לספק את העבודה הנדרשת. אלו אשר לוקחים/ות את העבודה ברצינות יעשו מעל ומעבר כדי שתהיו מרוצים/ות. הם/ן ישאלו שאלות לאורך התהליך, יבחנו את הצרכים שלכם/ן, ישלחו מסמך אפיון ויעברו אתכם/ן תהליך שיוביל לתוכן שתוכלו להתגאות בו.

 

ישנה מערכת יחסים אישית ישירה עם הכותב/ת

 

אתם/ן יכולים להיות בקשר ישיר מול מי שכותב/ת לכם/ן וכך להרגיש שאתם/ן מרחיבים את הצוות. במקום לקבל תשובות כשהמשרד פתוח, דרך איש או אשת קשר שיבדקו עבורכם/ן מה סטטוס העבודה, הכותב/ת יענה לכם/ן על כל שאלה ופעמים רבות בשעות עבודה גמישות. אם אתם/ן מחפשים/ות ליצור מערכת יחסים במסגרת הזמנת התוכן, יכול להיות שתרצו לעבוד עם הכותב/ת באופן ישיר. 

 

מקסימום תשלום למי שמבצע את העבודה בפועל

 

העבודה מול הכותב/ת אומרת שהתשלום מתבצע בין שני הצדדים וכי הכותב/ת יקבל את מלוא הסכום (לא אתייחס כמובן לרשויות המיסים). בצורה זו תוכלו או לחסוך בעלויות או לדעת שהכותב/ת שלכם/ן מרוצה מהתשלום. כמובן, כותבת או כותב תוכן חייבים/ות להפיק חשבוניות/ קבלות בצורה מסודרת ותוכלו להצהיר על כך כהוצאה מוכרת.

 

החסרונות בעבודה ישירה מול כותבת או כותב תוכן

 

במציאת כותבת או כותב תוכן מקצועי/ת, מנוסה ובעל/ת קשרי עבודה טובים, יתכן שבכלל לא יהיו חסרונות לעבודה ישירה מול בעל/ת המקצוע. עם זאת, אלו הם החסרונות שיכולים להופיע באופן כללי בעבודה ישירה ושלא יופיעו בעבודה מול חברת תוכן:

 

עובד/ת יחיד/ה יכול/ה להיות חולה או "סתם" להבריז

 

שוק העבודה מוצא עצמו לא פעם ללא עובדים/ות והדבר לא פוסח על פרילנסרים/ות. עבודה מול כותב/ת יחיד/ה מתגלה לא פעם מאתגרת ובמיוחד אם מדובר בבעל/ת מקצוע לא רציני/ת. הסיפורים על כותבים/ות שנעלמים/ות לפתע, שמסבירים/ות שאין להם/ן אפשרות לבצע את העבודה בשל מחלה, חוסר חשק ואפילו התעלמות ממזמין/ת העבודה רבים מדי. עבודה מול כותב תוכן שכזה עשויה לפגוע בעסק. 

 

אין גיבוי במקרה והעבודה לא מתבצעת על הצד הטוב ביותר

 

במיוחד בתחילת הדרך, כשעוד לא ברור האם הכותב/ת יכול/ה לבצע את העבודה או לא, מזמין/ת העבודה לוקח/ת סיכון. יכול להיות שכותב/ת התוכן לא יבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר ויכול להיות שיהיה פער בין הציפיות לבין המציאות ולא פעם הדבר מוביל להתפשרות על תוכן שהוא רק בסדר. אם תרצו 

 

חשיבות פיתוח מערכת היחסים 

 

עבודה ישירה מול כותב תוכן או כותבת דורשת יצירת מערכת יחסים ששני הצדדים יוצאים ממנה מרוצים. נכון, לא פעם מערכת היחסים יכולה להיות פשוטה ובסיסית מאד ולהסתיים בהתכתבות קצרה במיילים אך כך או אחרת היא קיימת. כמובן, זה לא חייב להיות חיסרון אך לא פעם אפשר למצוא כותבים/ות מעולים/ות שהתקשורת איתם/ן פחות טובה וחבל לפספס את הכישרון בשל כך.

 

במקרה של "מאסה" יש צורך בניהול כותבים/ות רבים/ות 

 

כל עסק אשר זקוק לשירותי כתיבה באופן קבוע שגם הולך וגדל, רוצה לסמוך על כותבי/ות התוכן. לא תמיד הכותב/ת יוכלו לעמוד בכמויות שהולכות ועולות ולא תמיד העסק רוצה להתנהל מול כותבים/ות רבים שהרי הזמן שווה לו הרבה כסף. במקרה כזה, עבודה עם כותב תוכן (או כותבת) יחיד/ה עלולה להפוך לחיסרון. 

 

עבודה מול חברת תוכן

 

עבודה מול חברת תוכן

 

הסיבות לעבוד מול חברת תוכן מסתכמות ברוגע בכל הנוגע לכתיבה. התפקיד של חברת התוכן הוא לוודא שאתם/ן מקבלים את התוכן הטוב ביותר לצד שירות ברמה גבוהה ובכלל זה עמידה בלוח זמנים, תוכן איכותי ומקורי וסביבת עבודה שנעים לעבוד בה. כמובן, כמו כל בחירה, גם כאן ישנם יתרונות וחסרונות:

 

היתרונות בעבודה עם חברת תוכן

 

כאשר אנחנו מתייחסים ליתרונות בעבודה מול חברת תוכן יש לזכור כי כל חברה היא ייחודית ומספקת שירותים שונים מעט. עם זאת, אלו היתרונות העיקריים שיכולים להתבטא בעבודה מול חברה מקצועית:

 

החברה מוצאת את הכותב/ת הנכון למשימה

 

לחברה יש אחריות לכך שהתוכן יתבצע על הצד הטוב ביותר ולכן, כשהיא עובדת עם מספר כותבים/ות היא יכולה לדאוג להעביר כל משימה לכותב/ת המתאים/ה ביותר. הכותבים/ות יכולים/ות להגיע מרקעים שונים, עם מומחיות בתחומים מסוימים ותפיסה מסוימת שמביאה תועלת לכתיבה. כשישנו מבחר של אפשרויות קל יותר להתנהל ואפשר לצפות לאיכות גבוהה.

 

חברת התוכן אחראית לביצוע העבודה על הצד הטוב ביותר

 

חברת תוכן מקצועית אשר מכירה היטב את התחום ואת נושא הכתיבה תהיה אחראית על כך שכל עבודה תתבצע בדיוק על פי הדרישות. בכלל זה היא תתייחס למדיית הפרסום, לדרישות הלקוח, למקוריות ולניהול תקין של כל הזמנה. כך תוכלו לדעת כי כל תוכן ישלח אליכם/ן בדיוק בזמן הנדרש ולדעת שבמקרה הצורך (כמו תיקונים) תמיד יהיה לכם/ן למי לפנות. 

 

עבודה מול מנהל/ת תוכן בנוסף לכותב/ת 

 

חברת תוכן מציעה לא רק כותבים/ות אלא גם מנהל/ת תוכן ובדרך כלל גם מנהל/ת עבודה. חלוקה נכונה מבטיחה שהעסק שלכם/ן יקבל את היחס המקצועי הטוב ביותר ותמיד יהיה לכם/ן למי לפנות. אין צורך להתעמת את הכותב/ת, להסביר את עצמכם/ן באופן ישיר (מה שיכול להעלות לא מעט רגשות משני הצדדים) אלא התקשורת מתבצעת מול מי שאחראי/ת על התוכן שלכם/ן.

 

עיניים נוספות בוחנות את התוכן

 

במידה והחברה באה מעולם התוכן ויש למנהלים/ות ניסיון בכתיבה אז עיניים נוספות עוברות על התוכן. הבדיקה טובה לא רק עבור תוכן שמוזמן פעם אחת אלא לאורך זמן כיוון שגם הכותבים/ות נהנים/ות מפידבק שעוזר להם/ן לכתוב טוב יותר. עבודה מול חברת תוכן מעניקה שקט וידיעה כי הכותבים/ות עוברים/ות סינון, מתאימים/ות לעבודה וכי התוכן נבדק לפני שהוא מגיע אליכם/ן.

 

החסרונות בעבודה עם חברת תוכן

 

כמו היתרונות, החסרונות עשויים להתגלות כלא קיימים או לא משמעותיים כשהדבר תלוי בצרכים שלכם/ן ובחברה איתה אתם/ן בוחרים לעבוד כשאלו יכולים להיות החסרונות הבולטים בעבודה המשותפת:

 

החסרונות בעבודה עם חברת תוכן

 

העלות עשויה להיות גבוהה יותר

 

יכול להיות שיהיו מקרים בהם העלות הישירה של עבודה עם חברת תוכן תהיה גבוהה יותר לעומת התשלום לכותב/ת. הסיבה לכך ברורה שהרי החברה מעוניינת להרוויח בעצמה ועם זאת יש לשאול האם היתרונות הרבים שווים את התשלום הנוסף. כמו כן, לא פעם כותבים/ות מעדיפים/ות לעבוד מול חברה שמספקת להם/ן עבודה באופן שוטף ואז הם יעבדו עם החברה במחיר נמוך יותר כך שלא באמת יהיה פער מחירים. 

 

לא תמיד אפשר לדעת מי באמת כותב

 

בדרך כלל חברת התוכן לא שמה את הכותב/ת במרכז אלא מספקת את השירות. אלו אשר רוצים/ות לדעת מי בדיוק כותב/ת את התוכן לא תמיד יוכלו לדעת. עם זאת, ישנן חברות (כמו שלנו) שלא מחביאות את הכותבים/ות ושמספקות מידע ורקע על כל אחד ואחת, על פי הצורך. 

 

לעתים יש קושי לבצע ראיונות

 

ראיונות יכולים להיות חלק בלתי נפרד מעבודת הכתיבה וישנן חברות תוכן שלא יוכלו לתת את השירות. כמובן, ישנם גם כותבים/ות שלא יכולים לבצע ראיונות ואז הדבר לא שונה בהרבה. הפתרון לכך היא מציאת חברה אשר יכולה לתת שירות מקיף לכל צרכי התכנים לרבות הבנה מעמיקה של הלקוח/ה וצרכיו/ה.

 

סיכום – יתרונות, חסרונות ומתי נכון לבחור בכל אפשרות

 

עבודה עם כותב/ת תוכן יכולה להיות מצוינת לחברות או עסקים שיש להם/ן את היכולת להקדיש זמן לניהול עובדים/ות. היא מתאימה גם לחברות אשר מחזיקות במחלקת תוכן שזקוקה מדי פעם להשלמת עבודה דרך פרילנסרים.

 

עבודה עם חברת תוכן יכולה להיות מצוינת לעסקים קטנים אשר לא מכירים את עולם התוכן ולא יודעים/ות לבחון האם התוכן הנכתב איכותי או לא. כמו כן היא מתאימה מאד לעסקים גדולים או חברות אשר רוצים/ות לדעת שהם בידיים טובות ולדעת שבכל רגע שיצטרכו שירות יוכלו לקבלו בצורה המקצועית ביותר. 

 

כדי לעבוד עם חברת תוכן אין צורך בהזמנה מינימלית של תכנים. הכותבים/ות עומדים לרשות המזמינים/ות בדיוק בזמן שנדרש להם ומספקים את השירות הטוב ביותר. אפשרות זו יכולה להתאים לעסקים קטנים, גדולים וחברות אשר רוצים/ות לחסוך בזמן, להימנע מהתמודדות ישירה מול הכותב/ת, לחסוך את עקומת הלמידה ולדעת שתמיד יש להם/ן כתובת מקצועית לפנות אליה.

 

צרו קשר

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן