האם בקרוב נשתמש במנוע החיפוש של ‏OpenAI‏?‏

חברת OpenAI שאחראית על ChatGPT עשויה לחשוף בעתיד מנוע חיפוש אשר יתחרה (אבל באמת) במנוע החיפוש של גוגל.

החברה פיתחה מנוע חיפוש אשר מופעל בחלקו על בינג (BING) של מייקרוסופט. כמובן, זה לא אמור להפתיע אותנו וזאת לאור העובדה שכל יום אנחנו שומעים/ות על התפתחויות ומוצרים חדשים של החברה. נכון להיום כבר ישנו חיבור בין ChatGPT לבין בינג כשהחיפוש מותאם בדיוק לחיפוש האישי.

מנוע החיפוש

המשמעות שיכולה להיות למנוע חיפוש חדש

גוגל הצליחה ליצור מנוע חיפוש אשר משאיר אבק לשאר המתחרים/ות. נכון להיום מנוע החיפוש שלה שולט בשוק, אך אם OpenAI  יצאו עם מוצר משלהם יכול מאד להיות שנתחיל לראות גלישה למנוע חיפוש חדש והדבר עשוי לשנות את כל מה שאנחנו יודעים/ות על קידום אתרים וחשוב לא פחות, על יצירת תוכן.

כבר עכשיו אפשר לראות כי ChatGPT תופס תאוצה כשהערכות מדברות על כך שבחודש דצמבר 2023 היו 1.6 מיליארד כניסות לפלטפורמה. לצורך השוואה באותו החודש המספרים של מנוע החיפוש של גוגל עמדו על 84.2. ברור כי מדובר עדיין בפער משמעותי אך צריך לזכור כי זוהי רק ההתחלה של OpenAI .

 

שתי שאלות חשובות

כבר עכשיו אפשר לראות משתמשים/ות אשר עוברים/ות ל- ChatGPTובוחרים/ות בו לצורך קבלת מידע. אפשר להגיד שהשימוש דומה לחיפוש בגוגל אבל הוא לא וכאן עולות שתי שאלות מהותיות:

כיצד החיפוש החדש (בהנחה שיאומץ) ישפיע על קידום אתרים

כל מי שנכנס/ה ל- ChatGPT מצא/ה את התשובה לשאלה במהירות. כל שאילתה יכולה לקבל מענה מותאם אישי כש- ChatGPT יכול לספק לנו סיכום על כל נושא מורכב, לענות לנו על דילמות, לייעץ לנו והחשובה ביותר, להתאים לנו את התשובה בצורה מדויקת (וזאת בניגוד לגוגל שמציעה לנו מאמר/ סרטון שנמצאו כקרובים ביותר לשאילתה). ChatGPT יכול להתאים לנו תשובה עבור כמעט כל דבר כולל:

  • תשובה ממוקדת על כל שאלה
  • תשובה המתבססת על מנוע החיפוש של בינג
  • מתכונים בהתאם למוצרים שיש לנו בבית
  • הצגת מקורות מידע רלוונטיים שיכולים לעזור לנו
  • הצעות לפעילויות באזור שלנו
  • והשמיים הם הגבול

התוצאות של ChatGPT עשויות להוביל לכך שפחות גולשים/ות ישמשו בגוגל ולו רק בשל העובדה שצ׳אט מספק את התשובה המדויקת. משפט זה מוביל מיד לשאלה הבאה החשובה.

כיצד החיפוש החדש ישפיע על זכויות יוצרים וכתיבת תוכן

בהנחה שOpenAI  ישחררו מנוע חיפוש ש״יתפוס״ תאוצה תעלה השאלה כיצד הוא ייראה והאם גם הוא יציע תשובות או האם הוא ייראה קרוב יותר למנוע החיפוש של גוגל. ChatGPT משתמש במה שאנחנו, הכותבים/ות יצרנו והעלינו לרשת ומתוך כך הוא מספק מענה לשאלות ולבקשות השונות שעולות בצ׳אט.

אם הגולשים/ות יעדיפו את הצ׳אט על פני החיפוש בגוגל ואם הצ׳אט לא יציג את התשובה כאתר אלא כמענה בצ׳אט, השאלה היא מה יקרה עם התעבורה האורגנית אשר כל כך חשובה למותגים ולעסקים ואם התעבורה תרד האם יהיה עוד צורך בכתיבת תוכן שאי אפשר לקבל עליו את הקרדיט.

נכון, כבר היום אפשר לראות מאמרים שנכתבים על ידי ChatGPT אך אלו מתבססים על מה שכבר קיים באינטרנט. אך אם כל התכנים יהיו שיבוט של עצמם, אנחנו צריכים/ות להעלות את השאלה מה יגרום לנו לרצות ליצור תוכן חדש ואיך בכלל נוכל להרחיב את האופקים אם אנחנו לא מקבלים קרדיט (תנועה או תשלום).

 

ועוד נקודה על OpenAI

אני לא אופתע אם OpenAI יצאו עם מנוע חיפוש. החברה הציגה רק לפני כשנה את ChatGPT ששינה את עולמנו ובחודשים האחרונים ראינו התפתחויות שלא יכולנו לחלום עליהם וכל זאת תודות לשימוש ב-AI. את הפיתוח האחרון הציגה החברה אתמול – SORA.

SORA היא כלי ״טקסט לווידאו״ שעומד ליצור עד 60 שניות וידאו (בגרסה שהחברה הציגה), מזוויות שונות ומכל ז׳אנר שרק נוכל לחשוב עליו. הכלי עוד לא זמין לכל המשתמשים/ות אך אני מצפה להתחיל להשתמש בו בעתיד הקרוב. אם בא לכם/ן להתרשם, לראות את רמת הווידאו הגבוהה, כנסו לעמוד החברה.

 

רוצים/ות לשמוע עוד על עולם הדיגיטל? שנלווה אתכם/ן בכתיבת תוכן באנגלית, קופיירייטינג, קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום? זה הזמן ללחוץ על ה + שבצד, לשלוח הודעה או לקבוע פגישה ונתקדם 😊

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן