האם האלגוריתם של גוגל שונא תכני בינה מלאכותית? ‏

עדכון הליבה של גוגל של חודש מרץ עשוי להעניק תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית. האם זה כזה פשוט? ברור שלא וזה גם ממש לא אומר שאנחנו הולכים/ות לוותר על השירותים של ה-AI אלא שאנחנו צריכים/ות להבין כיצד להשתמש בהם בצורה הטובה ביותר.

יש שיגידו כי עדכון הליבה האחרון (חוץ מרץ 2024) היה משמעותי הולך לשנות את כללי המשחק. ותיקים/ות יגידו שזה לא חדש ויזכרו כי גם בשנים קודמות חודש מרץ הביא איתו שינוי ליבה משמעותי. הפעם העדכון מייחס בעיקר לתוכן ולתוכן ״ספאם״ כשהמטרה היא להציע לגולשים/ות תוכן איכותי יותר, כזה שקשה ליצור באופן אוטומטי על ידי מכונה.

כתיבת מכונה

 

ההבדל בין כתיבת תוכן אנושי לבין כתיבת מכונה

זה נשמע כמעט מובן מאיליו להגיד שכתיבת תוכן שנעשית על ידי גורם אנושי לא תהיה דומה לכתיבת תוכן על ידי בינה מלאכותית. זה לא אומר שהבינה המלאכותית לא יכולה ליצור מאמרים ותכנים שנראים מעולים אך השאלה העיקרית היא איך אפשר ליצור תוכן איכותי שיש בו ערך, שעונה על השאילתה העיקרית ושקולע למטרה. למעשה מה שגוגל אומרת לנו היא שהמטרה שלה היא לקדם תוכן איכותי.

כאשר הכתיבה נכתבת על ידי מכונה באופן מלא התוצאה היא חיבור של תכנים ועריכה מחדש. לכן יכול להיות שהבינה המלאכותית תכתוב שניים/ שלושה ועשרים מאמרים על נושא אחד במהירות אבל כולם ייראו דומים מאד. הדמיון יכול להיות במבנה, בנקודות שיעלו ואפילו בכתיבה עצמה. כלומר, על ידי שימוש ב-AI אנחנו עלולים/ות למצוא את עצמנו מעתיקים חומר.

אנחנו גם עלולים/ות להגיע למצב שבו אנחנו לא מחדשים/ות שום דבר. הבינה המלאכותית לא יודעת לייצר תוכן חדש אבל היא יודעת לכתוב תוכן על בסיס תוכן קיים כיוון שהיא מודל שפה. כאן המקום להכניס את הנושא שגם כותבות או כותבי תוכן יכולים/ות לעשות את אותו הדבר. לקחת מאמרים שונים מהרשת, לחתוך, לערוך ולכתוב מחדש באופן שייראה מקורי אך לא יחדש דבר אך המטרה בעבודה עם כותבים/ות היא להשיג תוכן חדשני ובעל ערך (לכן חשוב למצוא את הכותב/ת המתאים לכל משימה).

 

הסיבות לכך שגוגל לא אוהבת תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית

הבינה המלאכותית של שנת 2024 היא בהחלט משהו שלא ציפיתי לראות. לא רק שהיא מציעה כמעט כל דבר שנוכל לחלום עליו אלא שההתקדמות בשנה האחרונה פשוט בלתי נתפסת. עם זאת… היא עדיין לא עומדת בתנאי האיכות של גוגל אשר רוצה לבדוק את התוכן על פי סטנדרטים שונים.

אמנם גוגל מעולם לא הצהירה כי היא משתמשת בכלי איתור תכני AI אך כיוון שישנם שלל כלים זמינים יהיה הגיוני לחשוב שאלו משולבים גם באלגוריתם שלה. בנוסף יש להתייחס למספר ״תקני איכות״ החשובים לגוגל כשאחד משמעותי הוא הוספת ״E״  E ל ״E-A-T״ ובכך היא ״אמרה״ ליוצרי התוכן שכתיבת בינה מלאכותית עשויה לכלול סיכונים.

מבחינת גוגל (ולא רק) ברור כי תוכן שנוצר באופן מוחלט על ידי בינה מלאכותית אינו מכיל ניסיון, ביקורות מעשיות, חדשות ואינן יכולות להציג את המומחיות של בעל/ת העסק. מכאן אנחנו יכולים להבין כי יש להתייחס לכל הפרמטרים הללו בתהליך הכתיבה.

 

האם יש דרך להשתמש בבינה מלאכותית בכתיבת תוכן?

התשובה לכך היא שברור שיש דרך להשתמש בבינה המלאכותית לצרכי הכתיבה שלנו. אני ממש לא אציע למלא את האתר בתוכן AI אך אהיה הראשונה להציע להשתמש במערכות בצורה חכמה והנה מספר רעיונות איך לעשות זאת:

סיעור מוחות

אחד היתרונות הבולטים של מערכות AI הוא היכולת לעבד תוכן רב בזמן קצר. מסריקה של האינטרנט ועד לניתוח מסמכי PDF המערכות יכולות לעשות את העבודה שלנו בשניות ספורות ולספק לנו תוצאות מצוינות. מבחירת מילות מפתח, העלאת שאילתות ועד לניתוח צרכי הלקוח.

באחד המאמרים שכתבתי עבור אחד הלקוחות שלנו רצינו לפצח את הבעיה המרכזית של לקוח הקצה. יכולנו כמובן לעשות סקרים אך הזמן והתקציב היו מצומצמים לכך אז פשוט התחלתי דיון עם GPT, ביקשתי שיהיה הלקוח הפוטנציאלי, שאלתי אותו על מה שמעניין ומעסיק אותו ומתוך כך ערכתי רשימה של צרכים וכאבים של הלקוח.

חזרתי ללקוח עם המסקנות ועם רעיונות לנושאים לכתוב עליהם (שגם הם נעשו בעזרת  GPT, אך לא באופן מוחלט) וכך החלטנו על מה לכתוב ועל מה לשים את הדגש. עשינו מיני מחקר שוק ששימש אותנו לצורך כתיבת תוכן באנגלית באופן יעיל.

יצירת בריף

בהתאם לכל המידע שנאסף על ידי AI קל יותר להוציא בריף לכתיבה. כלומר, אנחנו יכולים/ות להחליט מה יהיה המבנה של התוכן, לקבוע על מה לשים דגש וכל זאת תודות לכך שעשינו את המחקר המקדים עם GPT. זוהי דרך נהדרת להעביר את המסרים וגם לשפר את התקשורת בין הכותבים/ות לעסקים המזמינים את התוכן.

בהתאם ללקוח/ה אנחנו יכולים/ות ליצור אסטרטגיית תוכן מלאה, להפיק בריפים ולכתוב בהתאם. באופן כזה הלקוח/ה יכול לבחור להעביר עוד מידע רלוונטי, להעיר ולהאיר ולתת את הדגשים החשובים מבחינתו/ה. כמובן, ישנה אפשרות ״פשוט״ לכתוב וזאת בהתאם לסוג הפרויקט.

הבריף יביא בחשבון את המחקר המקדים, את המטרות של העסק ושל כל תוכן והוא יהיה גם כן מותאם באופן אישי, גם אם הוא נוצר על ידי GPT.

בסיס לכתיבה

חשוב להבין כי תוכן AI לא יכול לקדם את העסק ובטח לא כשמדובר על תוכן באנגלית. יכול להיות שבעברית מנועי החיפוש פחות קשוחים אך ברור כי קל לזהות היום תוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותית. כיוון שהמטרה של גוגל היא להציע לגולשים/ות תוכן איכותי ורלוונטי היא לא יכולה להישען על תכני מכונה.

עם זאת הבינה המלאכותית יכולה לעזור לנו בתהליך כתיבת תוכן. היא יכולה לתת לנו קצה להתחיל איתו, השראה, רעיונות, להפנות אותנו למחקרים רלוונטיים ולעזור לנו למצוא את הרפרנס המתאים אם אנחנו זקוקים/ות לכך.

בכל מקרה יש לעבור על התוכן ולכתוב אותו באופן עצמאי. אחרת וזה מה שמשתקף בעדכון הליבה האחרון, אנחנו עלולים/ות למצוא את עצמנו לא רק לא מתקדמים/ות ברשת אלא אפילו נענשים/ות כשמאמצים שנעשו בעבר עשויים להיפגע משמעותית.

כתיבת תוכן AI

 

5 דברים שיכולים לשדרג כל כתיבת תוכן

מבחינת גוגל המטרה היא לקדם תכנים ואתרים שיכולים לסייע לגולשים. זה לא חדש לנו שזו המטרה ולאורך השנים אנחנו יכולים/ות לראות כי זו הגישה וכי רבים מעדכוני הליבה עוסקים בנושא. הפעם, גוגל רוצה להילחם בספאם כשאלו חמשת הדברים שיכולים להשפיע על תפיסת האתר:

1.     מקורות מידע

מבחינת גוגל השאלה על המומחיות נמצאת במרכז. שאלות כמו האם התוכן מספק מידע מקורי, האם הוא מדווח על משהו חדש והאם הוא מתבסס על מחקר או אולי ניתוח (כמו הכתבה הנוכחית). חוסר מקוריות הוא אחד הסימנים לכך שמדובר בתוכן AI גנרי.

2.     עדויות

גם כאן כל פרט מידע שיכול לחזק את הנושא המקורי יכול להיות משמעותי. בין אם מדובר על עדויות של הצלחה, קייס סטאדי ובין אם במחקרים. ברגע שאנחנו כותבים תוכן באנגלית (או כותבות כמובן) אנחנו צריכים/ות לחשוב כיצד הקורא/ת (וגם גוגל) יתפסו אותו ואת המומחיות שלנו.

3.     רקע המחבר

נקודה זו בכלל לא חדשה לנו אך בגוגל שמים את הדגש על המחבר/ת כאשר ברור שאפשר להשתמש בשירותי כתיבת תוכן. הדרך להדגיש את רקע המחבר/ת יכולה להיות על ידי הסיפור בדף על אודות, כתיבה על המחבר/ת בסוף התוכן וכמובן יצירת ״הצלבות״ מידע עם תחזוקת פרופיל לינקדאין, פייסבוק ואחרים.

4.     מקוריות

התוכן צריך להיות מקורי. פשוט וקל וכפי שאנחנו מצפים/ות לכך שהוא לא יהיה העתק של מאמר/ תוכן אחר שמופיע ברשת כך מצופה שהוא לא יהיה נוסח חדש של תוכן ישן. מודל השפה יכול ליצור לנו כל תוכן שרק נרצה וזאת בתנאי שהוא מתבסס על תכנים קודמים ולכן הוא לא יכול להיות מקורי.

5.     כמויות

אחד מסימני האזהרה שכדאי לשים לב אליהם הוא הכמות של התוכן שאנחנו מפרסמים/ות. ברור כי AI מאפשר לנו לייצר כמויות עצומות של תוכן אך הכנסה של תוכן רב בבת-אחת לאתר חדש או לאתר ״שישן״ לאורך תקופה עלולה להיתפס בפני גוגל כאות לתוכן שהוא פחות איכותי.

 

רוצים/ות לוודא שהתוכן שלכם/ן מקורי, איכותי ולהתקדם? זה הזמן ליצור קשר ופשוט לקבוע פגישה ביומן הפגישות 😊 נתראה, מיטל

 

רוצים/ות לשמוע עוד על עולם הדיגיטל? שנלווה אתכם/ן בכתיבת תוכן באנגלית, קופיירייטינג, קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום? זה הזמן ללחוץ על ה + שבצד, לשלוח הודעה או לקבוע פגישה ונתקדם 😊

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן