השינויים הדיגיטליים שעשויים להשפיע על משווקים, עסקים וחברות

ההתפתחויות הדיגיטליות המהירות מחייבות את העסקים והחברות להיות עם אצבע על הדופק. ישנם אינסוף פיתוחים חדשים, חלקם רלוונטיים עבורנו וחלקם לא. חשוב שנכיר את השינויים ונחליט היכן נכון לנו להשקיע את האנרגיה שלנו.

 

התפתחויות הדיגיטליות ‏

 

בשבוע האחרון, מעבר לכל מה שקרה וקורה אצלנו בארץ, נראים שינויים משמעותיים בחברת X שמנסה להחדיר מודל בתשלום, YouTube שרוצה להגביר את הסמכותיות בכל הנוגע לחדשות וכמובן, עולם ה-AI ממשיך לצבור תאוצה והפעם כדאי להכיר את ElevenLabs שיכולה, במיוחד עכשיו, לפתוח בפנינו עולם שיווק דיגיטלי חדש.

 

X יוצאת בניסוי של גביית 1$ על שימוש באפליקציה

הרשת החברתית X הודיעה כי היא יוצאת בניסוי בו היא מתכוונת לבקש מהמשתמשים לשלם 1$ בשנה כדי להשתמש באפליקציה. כרגע הניסוי מיועד להתקיים בניו זילנד ובפיליפינים ובמהלכו המשתמשים/ות יוכלו להירשם ולקרוא את הפוסטים ללא עלות אך יהיה עליהם לשלם 1$ כדי ליצור אינטראקציות (פרסום פוסטים, תגובות ורי-פוסט).

על פי X הסיבה לכך היא המלחמה המתמשכת של X בבוטים. בכך הרשת החברתית מכינה את עצמה למודלים המתקדמים של AI שבקרוב מאד יוכלו ליצור חוות בוטים עם דמויות שנראות יותר ויותר אנושיות. בקרוב האינטראקציה של AI תיראה קרובה למציאות והמשימה של X היא למנוע תמרון של השיח ולשמור על הרשת החברתית אמיתית ככל האפשר.

הניסוי הנוכחי הולך יד ביד עם אמרות קודמות של אילון מאסק בהן ציין כי מעבר למודל בתשלום יהיה ״בלתי נמנע״ והוא יבטיח כי תהיה אינטראקציה אנושית בתוך הרשתות החברתיות. ב-X מבינים כי גם תשלום לא יבטל את הבוטים לחלוטין אך הוא יכול להוות צעד משמעותי בדרך לכך.

תשלום של 1$ לא אמור להשפיע על המשתמשים מבחינה כלכלית אך יש כאן אמרה רחבה יותר. כאשר המשתמשים יצטרכו להוציא את כרטיס האשראי הם בעצם יצטרכו להזדהות בתור עצמם ובכך תתבטל האנונימיות שאפשרית היום. נכון לעכשיו X לא מציעה אלמנטים נוספים למשתמשים משלמים, מלבד האפשרות לבצע אינטראקציה שעד היום הייתה חינמית ולכן נצטרך לראות לאן המהלך יוביל.

הרעיון יכול לעבוד ולהיות רלוונטי יותר עם התקדמות ה-AI. בסופו של דבר אנחנו נצטרך לשאול מה יותר חשוב לנו, להשתמש באפליקציה חינמית או לתקשר עם בני אדם ממש כמונו.

 

YouTube פועלת כדי להגביר סמכותיות

YouTube פועלת כדי להגביר את הסמכותיות שלה בכל הנוגע לתוכן חדשותי ועכשיו היא יוצרת נראות חדשה לחדשות שהיא מציגה. הפלטפורמה עושה מתיחת פנים קלה וזאת כדי לאפשר למשתמשים/ות להבדיל בין תוכן כללי לתוכן חדשותי.

כמו בכל השינויים בדיגיטל בשנים האחרונות גם פה עולה השאלה אילו מקורות באמת מוסמכים להיות מוצגים כחדשותיים ואלה לא. ככל הנראה הפלטפורמה תיצור מערכת סינון בה היא תפריד בין תוצאות חיפוש שונות וכך היא תעזור לצופים/ות לחקור את הנושאים האהובים עליהם/ן ביותר.

הרעיון הוא לאפשר למשתמשים/ות לבחור במה הם/ן רוצים/ות להתמקד, אירועים חדשותיים או סרטונים ״רגילים״. נכון לעכשיו דפי הצפייה החדשים מושקים ב-40 מדינות וזמינים בשימוש בנייח ובנייד. זהו חלק מהתוכנית הכוללת של YouTube בשילוב והטמעת סרטונים ושורטס של חברות החדשות בתוך הפלטפורמה.

 

בינה מלאכותית

 

ElevenLabs מאפשרת לדובב את הקול שלנו ל-30 שפות שונות

חברת ElevenLabs עוסקת בבינה מלאכותית קולית כשבתחילת דרכה היא התמקדה ביצירת מחולל אודיו אשר הופך כל טקסט ליחידת שמע. עתה, החברה מציעה ליצור קריינות אמיתית כשהיא מאפשרת לבצע דיבוב בקול שלנו.

כבר לפני שנה שהחברה חשפה את המודל שלה לדיבוב כשהיא התמקדה ב- VoiceLab שהרעיון שלו הוא לאפשר למשתמשים/ות להפוך את הקול שלהם/ן כדי ליצור גרסת בינה מלאכותית. שלא כמו תוכנות אחרות אשר מאפשרות לדובב את הטקסט, כאן הדיבוב מתבצע בקול שלנו.

החברה התפתחה מעבר לגרסת הבטא ועכשיו היא מציעה דיבוב ב-30 שפות שונות. הדיבוב עצמו נעשה בהתבסס על הקול שלנו וכל זאת בלי שנצטרך לדעת את השפה. כלומר, החברה מציעה לנו לדבר בשפה היום יומית שלנו והיא כבר הופכת את הקול שלנו לדיבוב בכל אחת משלושים השפות שהיא מציעה.

במיוחד עבורנו הישראלים/ות מדובר בפריצת דרך משמעותית. כל אחד/ת מאיתנו יכול/ה להגיע מעכשיו למחוזות חדשים, לשווק ולבנות קהל וכל זאת בלי לחשוש ממבטא ומטעויות. החברה עצמה מציינת את הצעד כמשמעותי בחזון שלה להפוך את קולות ה-AI לאנושיים בכל ניב.

 

Midjourney משפרת את הרזולוציה ועוד…

Midjourney מביאה גם היא בשורה עם כוונה לשחרר גרסה חדשה אשר תתמקד באסתטיקה, התאמה אישית ושיפור התמונות. התוכנה מציעה גרסאות משופרות כפול 2 וכפול 4 לשימוש במצב ״רגיעה״ (relax) ובכך היא בעצם מציעה פתרון לאחת החולשות שלה, רמת הרזולוציה.

הרזולוציה הגבוהה תאפשר להשתמש בתמונות ישירות מתוך Midjourney בלי צורך בתוכנות נוספות. כדאי לדעת כי עיבוד X4 עשוי לקחת זמן עיבוד אך עדיין מדובר בשיפור משמעותי שמוצע למשתמשים. הדבר חשוב במיוחד כשמדובר על תמונות להדפסה אך גם בשימוש דיגיטלי רצוי להכפיל את הרזולוציה לפחות פי 2.

 

רוצים/ות לשמוע עוד על עולם הדיגיטל? שנלווה אתכם/ן בכתיבת תוכן באנגלית, קופיירייטינג, קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום? זה הזמן ללחוץ על ה + שבצד, לשלוח הודעה או לקבוע פגישה ונתקדם 😊

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן