אלו הסימנים לכך שהתוכן אינו מועיל: על פי גוגל

גוגל החליטה לספק לנו סימנים לתוכן לא מועיל. Google's Search Liaison דני סאליבן סיפק דוגמאות לסוגי תוכן לא מועילים ולאסטרטגיות שעשויות להיות שימושיות בקרב כותבים/ות ושמובילים לתוכן שגוגל רואה בו כלא מועיל. כאשר גוגל חושבת שהתוכן לא מועיל הוא לא מדורג כפי שאנחנו רוצים/ות בתוצאות החיפוש ובאופן טבעי פחות גולשים/ות רואים/ות אותו.

תכן לא מועיל

את הדברים פרסם סאליבן ב-X כשהוא כתב ״תוכן לא מועיל הוא תוכן שנכתב בדרך כלל לדירוג מנועי החיפוש ולא עבור קהל אנושי״. בכך הוא מבחין בין תוכן שנכתב מתוך ראיה לקדם את האתר (ולהתחבב על גוגל) ובין תוכן שנכתב קודם כל עבור הקהל.

 

סוגי תוכן שעשויים להיתפס כלא מועילים

סליבן נתן מספר דוגמאות לתכנים אשר יכולים להיחשב כלא מועילים. למשל, אם כתבנו תוכן על ״20 דברים מהנים שנוכל לעשות היום״ מתוך מטרה להגיע לדירוג גבוה תחת מילת מפתח כמו ״הנאה מהחיים״ במקום לכתוב על משהו שהיינו בוחרים לכתוב עליו ביום יום, זה סימן לכך שייצרנו תוכן לא מועיל. ברור כי כתבה שכזו לא נכתבה עבורנו וגם לא עבור הקהל שלנו אלא עבור דירוג בלבד ולכן תוכן שכזה יכול להיכנס

 

באשר לסוגי התוכן שעלולים להיחשב לא מועילים לגוגל, הוא אמר, "אם כתבת "20 דברים מהנים שאתה יכול לעשות היום" כי *מטרתך העיקרית* בכך שרצית *לדרג טוב* עבור "כיף דברים" במקום שזה משהו שאתה בדרך כלל כותב עליו, זה יכול להיות סימן שאתה מייצר תוכן לא מועיל. זה לא היה משהו שכתבת עבורך. זה לא היה משהו שכתבת עבור הקהל שלך. זה היה משהו כתבת למטרות דירוג חיפוש — ולעתים קרובות זה יכול להתאים לתוכן לא מועיל."

 

אם אתה משתמש בטכניקות כגון שימוש בכלים שיעזרו לך למצוא על מה לכתוב, ובכן, זה עלול להוביל לכך שהתוכן שלך ייחשב כלא מועיל על ידי Google. דני סאליבן הוסיף, "אני חושב שהקושי עם כלים כאלה הוא שזה גורם לאנשים להסתכל יותר מדי על "ציון" כלשהו ולא על התרגולים בפועל. זה הופך להיות, "טוב אולי אם אשנה את המילים האלה לזה ואוסיף את זה לזה כי" במקום "מי, איך ולמה" אני מפיק את התוכן הזה."

 

"לא הייתי רוצה שזה יפרט איזה סוג של "ציון" כמו "יש לך 31 מתוך 50 שאלות נכונות", אבל במקום זאת אולי רשום את הדברים שהוחמצו כדי להדגיש טוב יותר שיטות לשקול מחדש או לבחון מחדש", הוסיף סאליבן.

 

ואז סימון דה ולמינג שאלה איך גוגל תדע מה המטרה של מישהו לכתוב ולפרסם משהו. שבו דני סאליבן השיב: "אנחנו מסתכלים על אותות ברחבי הרשת שמתואמים למה שאנשים מחשיבים בדרך כלל כתוכן מועיל. אם מישהו שואל אותך שאלה, ואתה עונה עליה – זה תוכן שקודם כל, וסביר להניח שמתאים עם אותות שזה מועיל".

 

רוצים/ות לשמוע עוד על עולם הדיגיטל? שנלווה אתכם/ן בכתיבת תוכן באנגלית, קופיירייטינג, קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום? זה הזמן ללחוץ על ה + שבצד, לשלוח הודעה או לקבוע פגישה ונתקדם 😊

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן