כתיבת תוכן ב-‏AI‏: כך גוגל מתייחסת לתוכן‏

גוגל יודעת טוב מאד שה-AI כאן כדי לשנות את התמונה ובעצם את החיים שלנו. היא לא שכחה ממנו ופיתחה את המודלים שלה כשההצהרה האחרונה שלה הייתה על GEMINI שבעתיד צפוי ממש לתקשר איתנו. אז איך כל זה קשור לכתיבת תוכן באנגלית? בואו נבדוק.

המטרה של גוגל היא לספק לנו את המידע המועיל ביותר. היא מבינה שלשם כך כותבים/ות עשויים להשתמש בבינה מלאכותית אך היא שמה לעצמה למטרה לקדם את התוכן האיכותי ביותר עבור הלקוחות שלה (אנחנו). מערכת הדירוג של מנוע החיפוש שואפת לתגמל תוכן מקורי על ידי קידום שלו. תוכן איכותי עונה על מה שנקרא גם E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness).

 

כתיבת תוכן ב-AI

 

E-E-A-T בעולם כתיבת תוכן ו-AI

גוגל הגדירה מזמן שהכוונה שלה היא לספק ללקוחות שלה את התוכן הרלוונטי והאיכותי ביותר. היא עושה זאת על ידי קידום של תכנים שהיא חושבת שעונים על דרישה זו. היא עצמה מדגישה את הצורך לענות על E-E-A-T שהם:

  • מומחיות
  • ניסיון
  • סמכויות
  • אמינות

ההתמקדות של גוגל היא קודם כל באיכות וביכולת של התוכן לענות על הדרישות של הקוראים ורק לאחר מכן על הדרך בה התוכן מיוצר. לאורך השנים היא שיפרה את המערכת והאלגוריתם כדי להצליח לזהות איזה תוכן עונה על דרישות אלו ואיזה פחות.

 

לכתוב תוכן באנגלית עבור לקוחות ולא עבור גוגל

לגוגל חשוב לקדם תכנים אשר יכולים לספק ערך ללקוחות שלה ולכן ההמלצה שלה היא לחשוב על לקוחות הקצה ולא על מנוע החיפוש. חשוב לציין כי בשפה האנגלית יש לאלגוריתם יכולת גבוהה יותר לזהות איזה תוכן אכן עונה על דרישות E-E-A-T ואיזה לא. בעברית אנחנו עדיין יכולים/ות להסתמך על מילות מפתח וקישורים (זה באופן גס מאד) על חשבון האיכות אך באנגלית זה ממש לא המצב.

עכשיו, ברור ששנת 2023 הייתה שנת הפריצה של הבינה המלאכותית ומה שנותר לשאול הוא כיצד אפשר להשתמש בה כדי ליצור תוכן. יותר תוכן, יותר איכותי. על פי גוגל, כשמדובר על תוכן שנוצר באופן אוטומטי, ההנחיה עקבית כבר שנים והיא יצירת תוכן באנגלית שמטרתו העיקרית היא ערך. כל תוכן שמטרתו לתמרן את הדירוג בתוצאות החיפוש מהווה הפרה של מדיניות הספאם של החברה.

לגוגל יש ניסיון רב בהתמודדות עם פעולות אוטומציה שהמטרה שלהן היא ליצור מניפולציה ולהגיע למקום הראשון. לדבריה, המאמצים שלה להילחם בתוכן ופעולות ספאם ימשיכו לעלות ולצד זאת אפילו גוגל אומרת שלא כל שימוש באוטומציה היא ספאם.

 

כן או לא ספאם

לא כל שימוש באוטומציה ולא כל כתיבת תוכן ב-AI היא בהכרח ספאם. מזה זמן מה שהאוטומציה משמשת ליצירת תוכן מועיל ואין כל ספק כי הבינה המלאכותית יכולה לסייע לנו להגיע לרמות חדשות של ביטוי היצירתיות שלנו. היא יכולה להיות כלי נהדר ליצירת תוכן והגיוני שגוגל תראה זאת בהתחשב בעובדה שהיא תמיד שמה דגש על טכנולוגיות חדשות. לצד זאת היא מבטיחה לשמור על איכות גבוהה של המידע בחיפוש ובכתיבת התוכן.

עבור אלו שהחליטו בכל זאת לכתוב תוכן באמצעות AI גוגל ממליצה קודם כל לשים דגש על E-E-A-T. היא רוצה לקדם תכנים מועילים ואמינים. כדי להשיג זאת יש להתחיל קודם כל במחקר המקדים כאשר חשוב לא רק לשאול את המערכות השונות שאלות אלא גם לאמת את מקור המידע. יש להקפיד על כתיבה שאינה גנרית, שהיא מביאה משהו חדש אך לא ״לא נכון״ וכמובן שחשוב לשים דגש על אמינות לכל אורך האתר.

בשורה התחתונה גוגל אומרת כי יצירת תוכן ב-AI אינה נוגדת את ההנחיות שלה וזאת בלבד שהיא לא באה להפעיל מניפולציות על מנוע החיפוש. כל תוכן ירוד יזוהה על ידי האלגוריתם וידורג בהתאם כשהמערכות של החברה ממשיכות להתפתח ולהשתפר בכיוון. זה לא אומר שתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית לא יכול להיות מדורג במקומות גבוהים אך זה אומר שהוא חייב להיות שימושי, מועיל, מקורי ועונה על היבטי E-E-A-T.

 

אגב בעוד שהמאמר נכתב באופן אישי ובהתבסס על האתר של גוגל, תמונת הנושא נוצרה ב-Dall-E.

 

רוצים/ות לשמוע עוד על עולם הדיגיטל? שנלווה אתכם/ן בכתיבת תוכן באנגלית, קופיירייטינג, קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום? זה הזמן ללחוץ על ה + שבצד, לשלוח הודעה או לקבוע פגישה ונתקדם 😊

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן