אנחנו דור מחובר: הנה מה שקורה בכל דקה אחת באינטרנט

מדי שנה ב-11 השנים האחרונות מפרסמת Domo את הדו״ח השנתי שלה בכל הנוגע למה שקורה באינטרנט בכל דקה (בממוצע). הדו״ח נקרא ״Data Never Sleeps״ והוא מראה פשוט נתונים על מה שקורה בממוצע בכל רחבי האינטרנט. החברה שחררה את האינפוגרפיקה המצורפת במאמר זה שמנותח עצמאית.

אם יש לנו תחושה שאנחנו מבלים יותר מדי במסכים זה כנראה נכון. רובנו מחוברים כמעט בכל רגע, זמינים להודעות, לרשתות החברתיות וסומכים על התשובות שניתנות לנו על ידי גוגל גם כדי לקבל החלטות חשובות בחיינו. עכשיו אנחנו יכולים/ות לא רק להסתמך על ההרגשה הכללית שלנו אלא יש לנו נתונים ברורים שמצביעים על עליה משמעותית בשימוש בפלטפורמות מקווננות שונות.

 

אינטרנט

 

תמונת הנוף הדיגיטלי בשנת 2023

בשנה האחרונה אפשר לראות את השינויים העיקריים בעולם הבינה המלאכותית אך גם ברשת החברתית X וברשת הקמעונאית אמזון. הנתונים שיוצגו מיד מצביעים על מה שאנחנו עושים/ות, על הדרישות שלנו למהירות, קלות ונוחות גם באינטרנט. חברתDomo  אספה את כל הנתונים מתוך 525,600 הדקות שבשנה וניתחה אותם. הנה חלק ממה שאנחנו, הגולשים/ות, עושים בכל דקה באינטרנט:

  • בכל דקה נשלחים 6,944 פרומפטים ל-ChatGPT
  • בכל דקה עולים 360,000 פוסטים ממשתמשים ברשת החברתית X
  • בכל דקה המשתמשים/ות רוכשים/ות ב-455,000$ דרך האפליקציה של אמזון

אלו רק חלק מהנתונים ואפשר לראות את התמונה המלאה באינפוגרפיקה. מה שמיוחד בנתונים הללו הוא נפח החיפושים הגדול ב- ChatGPT. כשאנחנו מסתכלים/ות על כמות הפרומפטים שנשלחת בדקה אנחנו צריכים/ות לזכור ש- ChatGPT הפך לזמין לקהל הרחב בסוף שנת 2022. אם זה הממוצע של השימוש ניתן לשער שבשנה הבאה נראה מספרים גבוהים בהרבה.

חשוב לציין כי נכון לעכשיו מספר החיפושים ב-ChatGPT רחוק מאד מהחיפושים שנעשים בגוגל. מדי דקה עולות 6.3 מיליון שאילתות בגוגל (עלייה משמעותית משנה שעברה בה הנתון עמד על 5.9) והמסקנה היא שהגולשים/ות לא ויתרו על מנוע החיפוש. נושא זה עוד יעסיק אותנו ב-2024 ובשנים הבאות ויכול להיות שנגלה כי כלי הבינה המלאכותית בכלל מיועדים לסייע לנו בתחומים מגוונים ולא להחליף את הרגלי הגלישה הנוכחיים שלנו.

הנתונים על הרשת החברתית X צריכים להפתיע אותנו ובמיוחד כשמדובר על עלייה בכמות הציוצים לעומת השנה שעברה. בשנת 2022 עלו 347,000 ציוצים בדקה ברשת ועתה אנו רואים עלייה משמעותית כשבמפה הפוליטית של X אפשר להגיד שהקהל כנראה החליט להצביע (או לצייץ במקרה הזה). חברות וסטארט אפים אשר עדיין תוהים האם זו הפלטפורמה לעבוד בה יכולים להבין כי התשובה היא ככל הנראה ״כן״.

מהסתכלות על כמות הרכישות שמתבצעות דרך אמזון ברור לנו כי ישנה התרחבות עצומה של המסחר האלקטרוני. בסך הכול ישנה עלייה של כ-6% בכמות הרכישות שהתבצעו דרך הרשת ואפשר להעריך כי הן מחליפות את הרכישה הקמעונאית הישנה והמוכרת ולא באות בנוסף. עוד בתחום זה ישנו נתון על ענף המזון כשמשתמשי אפליקציית DoorDash מבצעים מדי דקה הזדמנות בסכום של 122,785$. זוהי עלייה של 60% לעומת השנה הקודמת וזו מצביעה על ההסתמכות של השירותים הדיגיטליים גם במשלוחי המזון.

 

גם האבטחה הופכת למאתגרת יותר בשנת 2023

המגמות הדיגיטליות מצביעות גם על אתגרים ואחד מהם הוא אתגר האבטחה. זה נשמע ממש מובן מאיליו שככל שהפעילות הדיגיטלית גדלה כך עולים איומי אבטחת הסייבר. על פי Domo מדי דקה מתבצעות 30 התקפות DDoS. הדבר מדגיש את הצורך באמצעי אבטחה מקוונים חזקים וזאת כדי להגן על הפרטיות של כולנו, על עסקים, חברות, ארגונים בטחונים, בתי חולים ועוד.

הנתונים מצביעים על כך שבשנה האחרונה בילינו יותר שעות באינטרנט ושיותר אנשים נכנסו לאינטרנט. בעוד שבשנת 2022 היו 4.5 מיליארד משתמשי אינטרנט, בשנת 2023 היו 5.2 מיליארד משתמשים. אגב, הנה עוד מספר נתונים שאולי יעניינו את חלקנו: אנחנו מתקשרים הרבה (מאד) באימייל כשבכל דקה נשלחים 241 מיליון מכתבים מקווננים, פעולות המסחר המתבצעות על הרשת עומדות על 398 מיליון דולר בדקה ו-6,060 קורות חיים נשלחים מדי דקה דרך הרשת לינקדאין.

ומה איתנו, המשתמשים/ות? מדי דקה נעשות 747 הזמנות ב-Airbnb, בממוצע אנחנו מייצרים מדי דקה MB102 של מידע וכלל המשתמשים הבינלאומיים נמצאים יחד 25.1 מיליון שעות באונליין. לנתונים המלאים של Domo:

 

Domo Data Never Sleeps Report
Domo's "Data Never Sleeps" Report

 

מספר מילים על Domo – מתוך אתר החברה

Domo פועלת מזה 11 שנים באיסוף נתונים מתוך מטרה להבין את ההשפעה שלהם על העולם העסקי ובכלל. זוהי פלטפורמת חוויית נתונים מקורית אשר הופכת את הנתונים לגלויים עם לוחות מכוונים ואפליקציות ידידותיות למשתמש/ת.

החברה מתבססת על בינה מלאכותית, מדע נתונים ובסיס נתונים מאובטח אשר מתחבר לענן ולמערכות קודמות של Domo. המטרה של Domo היא לסייע לחברות ועסקים לייעל את התהליכים העסקיים ולהוביל לתוצאות עסקיות יוצאות דופן. אם תרצו לקרוא עוד על החברה תוכלו לעשות זאת בלינק כאן.

 

רוצים/ות לשמוע עוד על עולם הדיגיטל? שנלווה אתכם/ן בכתיבת תוכן באנגלית, קופיירייטינג, קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום? זה הזמן ללחוץ על ה + שבצד, לשלוח הודעה או לקבוע פגישה ונתקדם 😊

 

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן