הצונמי הדיגיטלי השבועי: מהלכים גדולים שמשפיעים על חברות ועסקים

השבוע בדיגיטל. נראה שאין לנו רגע שקט (ובצדק) וגם השבוע התרחשו כל כך הרבה דברים שאי אפשר שלא להתרגש. אז מעבר לכל ההתפתחויות החדשות של עולם ה-AI (ניגע גם בזה), X וגוגל עושות גלים, לינקדאין מניעה את העולם המקצועי לעבר בינה מלאכותית, כלים חדשניים עשויים ליצור פרסומות וגם עולם ה-SEO חווה שינויים משמעותיים.

עולם הדיגיטל לא עוצר לרגע וכדי לדעת מה קורה צריך להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק. זה הזמן להחזיק חזק ולהתכונן לעוד שבוע של רכבת הרים. אז לכל אנשי ונשות הדיגיטל, המקדמים והמקדמות, הלקוחות והחברות, בואו נצלול אל הסאגה הדיגיטלית של השבוע.

 

X וגוגל משתפות פעולה

X שעד לא מזמן בעצם הייתה טוויטר מתחילה בשיתוף פעולה עם גוגל. ההערכות הן כי הסיבה לשיתוף הפעולה היא צניחה בהכנסות ממערכת המודעות של X. בהודעה שיצאה נאמר כי הרשת החברתית תפעל בשיתוף פעולה עם Google Ads ואין כל ספק כי מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית. שיתוף הפעולה יאפשר למפרסמים בגוגל להשתמש בנתונים שיאספו מתוך X (ולהפך) ובכך לדייק ולהגדיל את קהל היעד.

אמנם בישראל הרשת של אילון מאסק אינה בשימוש נפוץ כמו בחו״ל אך מעבר לים היא משמעותית ביותר. לכן, חברות אשר משתמשות בפרסום ב- Google Ads או ב-X יוכלו מעכשיו לתכנן צעדי פרסום חזקים, עוצמתיים ולהשיג המרות טובות יותר.

 

תמונה של WhatsApp‏ 2023-10-05 בשעה 16.52.08_ac585787

 

הזמן לאימות חדש

בצעד חדשני החליטה גוגל לשנות את כללי שליחת הדואר האלקטרוני או כפי שאנחנו אוהבים/ות להגיד, ״מייל״ (אם כי בצפון אמריקה כשאנחנו אומרים/ות ״מייל״ יחשבו שאנחנו ממש שולחים מכתב בדואר). החברה החליטה להשחיז את כללי הדיוור בקרב אלו ששולחים דוא״ל בכמויות גדולות.

מעתה החברה תדרוש אימות קפדני, אפשרות פשוטה לביטול המנוי ולהגביל את מספר שליחת ההודעות. היוזמה הזו מכוונת לאלו אשר שולחים/ות מעל 5,000 אימיילים יומיים למשתמשי ג׳ימייל. את היישום אפשר יהיה לראות החל מחודש פברואר הקרוב. זהו צעד אשר בא לשפר את כללי האתיקה של שיווק בדוא״ל ואת חוויית המשתמש. מקדמים דיגיטליים (ומקדמות) יצטרכו להקפיד על ערוץ תקשורת מכבד עוד יותר מתמיד.

 

לינקדאין משלבת בין גיוס, הכשרה ובינה מלאכותית

לינקדאין הכריזה על כלים חדשים שיופעלו על ידי בינה מלאכותית ושהמשימה שלהם תהיה לשנות את עולם הגיוס והכשרת העובדים. החברה משיקה את כלי הגיוס מבוסס AI, ״ Recruiter 2024״ שמטרתו למנף את הבינה המלאכותית לייעול גיוס והכשרת העובדים בתוך LinkedIn Learning.

כרגע הכלים נמצאים בשלבי פיילוט בלבד אך נראה כי לחברה ישנן תוכניות גדולות להשקה רחבה. החידושים הללו לא רק שואפים לייעול הגיוס אלא לבצע התאמות אישיות בתהליך ההכשרה כשלינקדאין מביעה מחויבות למינוף הבינה המלאכותית וטיפוח ההתקשרויות המקצועיות.

 

לא רק גיוס אלא גם פרסום

לינקדאין לא עוצרת את ה-AI בגיוס והכשרה אלא גם נמצאת על המסלול המהיר להשקת תכונת Accelerate. התכונה החדשה משלבת בינה מלאכותית ליצירת מודעות ומבטיחה קמפיינים מותאמים אישית תוך פחות מחמש דקות.

הכלי החדש בא לשנות את כללי המשחק בכל הנוגע לקידום ממומן בלינקדאין. הוא מציע לא רק תהליך מהיר של יצירת קמפיינים אלא מפשט את יצירת המודעות, מציע תובנות לשיפור הביצועים ובסופו של דבר מכוון להחזר ROI טוב יותר. כל זאת בזכות התאמה אוטונומית של הצעות מחיר ותקציבים. Accelerate שואפת להגיע אל הצרכנים בעלי ערך גבוה ואין כל ספק שהחברות יוכלו להרוויח מפרסום משפיע ויעיל לאורך זמן.

 

Dell-e 3 מתחברת ל-Bing

מנוע החיפוש של מייקרוסופט, Bing מתחבר עכשיו למחולל תמונות הבינה המלאכותית, DALL-E 3 מבית OpenAI. השילוב בין מנוע החיפוש לבין מחולל התמונות אמור להכניס מודל משודרג של טקסט לתמונה ולהקל ביצירת תמונות ויזואליות מדויקות ומפורטות. שיתוף המערכת בתוך מייקרוסופט אינה מפתיעה וזאת לאור ההשקעה של החברה ב- OpenAI.

שילוב זה אמור להבטיח חוויית משתמש עשירה כשהחברה תקפיד על שימוש באמצעי בטיחות לתוכן כמו סימני מים דיגיטליים וניהול תוכן. מעבר לחדשנות הטכנולוגית נראה כי השינויים שעוברים על מנוע החיפוש של החברה עשויים להפוך אותו ליותר ויותר רלוונטי. בעלי חברות ובוודאי מקדמי/ות אתרים חייבים להתייחס לחידושים אלה ולהתחשב בהם בבניית אסטרטגיית קידום.

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן