דו״ח חדש מראה: יותר אנשים צורכים תוכן חדשותי דרך ‏TikTok

הפעם הידיעה החדשותית הולכת לקבל קצת יותר פרשנות מהרגיל ותהיה בה גם רוח לחימה. חברת Pew Research פרסמה סקירה על האופן בו האמריקאים משתמשים ברשתות החברתיות לצריכת חדשות ומידע. הסקירה מצביעה על כך שפייסבוק עדיין מהווה את הרשת החברתית המשמעותית ביותר מבחינת צריכת החדשות אך ההסתמכות הכוללת על האפליקציות הללו הולכת ופוחתת עם הזמן.

הסקירה מצביעה על כך שכמחצית מכל המבוגרים בארה״ב צורכים לפחות חלק מהחדשות שלהם מהרשתות החברתיות כשפייסבוק עדיין בחזית והיא כבר מזמן לא מיועדת רק לעדכונים בין חברים ובני משפחה. לצד העלייה בשימוש ברשתות ההשפעה שלהן הולכת ופוחתת בעיקר בשל השאלה בנוגע לאיכות ואמינות החדשות המוצגות בהן.

 

טיק טוק

 

TikTok  חריגה בנוף

על פי Pew Research בעוד שאינסטגרם מציגה עלייה קלה בשימוש לצריכת חדשות, הרשת החברתית בה האמריקאים מקבלים הכי הרבה חדשות היא לא אחרת מאשר TikTok. מתוך כך עוללות שאלות רבות כולל הנרטיב החדשותי, הדיווחים המועברים ברשת החברתית והצנזורה שהיא עוברת. TikTok חריגה בכך שיותר אנשים משתמשים בה לצורך קבלת מידע חדשותי ושיתוף מידע.

נכון להיום אין הוכחות חותכות אשר מצביעות על כך ש- TikTok מבצעת צנזורה או שהיא מנסה לשלוט בנרטיב אך גורמים רבים חוששים מההשפעה שלה על האמריקאים. TikTok משפיעה בעיקר על הצעירים האמריקאיים וככזו היא לוקחת חלק מרכזי בעיצוב דעת קהל וכשאנחנו מסתכלים/ות על הפלטפורמה הנוכחית בארה״ב אנחנו חייבים/ות לזכור כי מה שהאמריקאים רואים אינו זהה למה שהסינים רואים.

בחמש השנים האחרונות TikTok הפכה לפלטפורמה יציבה כשלפחות 70% מהמשתמשים בה חשופים לתוכן חדשותי. נכון, פייסבוק עדיין משפיעה יותר, אך ככל שמדובר בצעירים ובהנעת דעת קהל ל- TikTok מקום חשוב ומשמעותי.

 

TikTok והרשתות החברתיות לא לוקחות אחריות

TikTok הופכת בשנים האחרונות לרשת החברתית הצומחת אשר מלכתחילה משכה אליה צעירים ועם הזמן הצטרפו אליה גם מבוגרים. כאשר אנחנו מסתכלים/ות על עולם התוכן ובוודאי תוכן באנגלית ברור לנו שיש לרשתות החברתיות מקום משמעותי שאנחנו חייבים/ות להביא בחשבון באסטרטגיית השיווק שלנו. הרשתות החברתיות הביאו איתן לא מעט דברים טובים ולא מעט שליליות.

מהירות העברת המידע, ההטעיה וחוסר האחריות האישית מאפשרים לכל אחד/ת לנצל את הפלטפורמות השונות כדי להפיץ מידע מוטעה. הרגולציה מורכבת וכיוון שמדובר באפליקציות בינלאומיות נטילת האחריות האישית מוגבלת ואין זה משנה אם הפצת המידע נעשית בפייסבוק או TikTok. ברגע שמשתמשים/ות בוחרים לצרוך את המידע שלהם/ן מאפליקציות שלא צריכות לקחת אחריות על העברת המידע, התוצאה נראית בשטח.

אני יכולה לכתוב רבות על המלחמה בישראל וההשפעה של הרשתות החברתיות על מה שנראה חוות הדעת הלאומית אבל אני חושבת שרובנו יודעים/ות כיצד נראית התמונה ועדיין נראה שחוות הדעת העולמית נוטה לתמוך בהגנה של ישראל וטוב שכך.

החדשות על TikTok והקשר הפוליטי-מלחמתי

זה לא חדש לנו שהרשתות החברתיות בוחרות לצנזר מידע. הרשת המאפשרת להכי הרבה מידע לעבור כמעט ללא מגבלה היא X של אילון מאסק וכל הפוליטיקאים/ות, כולל הישראלים מפרסמים בה. הפייסבוק גם כן משמשת את הפוליטיקאים ואנחנו רואים/ות כי היא עדיין מובילה בכל הנוגע לצריכת החדשות. TikTok היא רשת צעירה הפונה לצעירים ואני מנחשת שיש פוליטיקאים שפעילים בה אך הם לא אלה שקובעים את הנרטיב.

נשים רגע את ישראל בצד (אם אפשר). טרנד חדש הרץ ב- TikTok מראה צעירים שממליצים להקריא את מכתבו של בן לאדן לאחר הפיגוע ב-11 בספטמבר. מעל ל-10 מיליון צפיות בסרטונים אשר מגדירים את המכתב של בן לאדן כפוקח עיניים וחשוב כל כך כשהתמיכה אינה בצד האמריקאי.

אז TikTok מצליחה לחדור אל הקהל הצעיר והיא לא רק מתקדמת מבחינת כמות החדשות שאנשים צורכים בה אלא משפיעה ממש על דעת הקהל. כיוון שמה שהקהל המערבי רואה ב- TikTokומה שהקהל בסין רואה הם שני דברים שונים אני חושבת שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו שאלות רבות בנוגע לפרסום, שיווק ושימוש ברשת הצעירה.

 

רוצים/ות לשמוע עוד על עולם הדיגיטל? שנלווה אתכם/ן בכתיבת תוכן באנגלית, קופיירייטינג, קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום? זה הזמן ללחוץ על ה + שבצד, לשלוח הודעה או לקבוע פגישה ונתקדם 😊

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן