גוגל מודיעה על שינויים העומדים להשפיע על הדירוגים

דני סאליבן מגוגל (Google's Search Liaison) הודיע על שינויים משמעותיים שעומדים להשפיע על דירוג החיפוש. את הדברים אמר סאליבן בהרצאה שהתקיימה ביום שישי האחרון ובה הוא ציין כי חלק מהשינויים הגדולים קרובים אלינו והם יובילו לשיפור בתוצאות שיוצגו במנוע החיפוש.

לדברי סאליבן גוגל מבצעת שינויים ועם זאת הוא מציין כי מי שמייצר תוכן איכותי באנגלית ימשיך להיות במצב טוב. האלגוריתם של גוגל עומד לעבוד שינויים ורבים ממקדמי/ות האתרים יכולים/ות להעיד על השינויים בשנים האחרונות ובשנה האחרונה. בחודש נובמבר 2023 נכנס עדכון ליבה וזאת לאחר עדכון משמעותי שהיה באוקטובר כולל עדכון הספאם.

 

גוגל מודיעה על שינויים

 

השינויים בגוגל משפיעים על דירוג האתרים

כשאנחנו מסתכלים/ות על השינויים שגוגל מכניסה אל מנוע החיפוש עלינו לשאול כיצד הדבר משפיע על דירוג האתרים אך לא רק. מאז ומתמיד השאיפה של גוגל הייתה להעניק לנו, הגולשים/ות, את התוצאות הטובות ביותר וכל עדכון שנעשה לאורך השנים בא לחזק את המטרה הנוכחית. כל שינוי בגוגל ובמיוחד כזה שהיא מודיעה עליו יכול להשפיע על הדירוג של האתרים.

לצד התייחסות לדירוג האתרים ישנה נקודה משמעותית שכדאי להתייחס אליה והיא עולם התוכן. אנחנו יכולים לראות קורלציה בין תוצאות הדירוג לבין ביצועי האתרים ומידת העניין שהם יוצרים באופן כללי. כאן אפשר לראות כי גם סאליבן אומר כי ״מי שמייצר תוכן טוב אמור להיות בסדר ״ (תרגום חופשי). המשמעות היא שתוכן באנגלית (אך לא רק) חייב להיות איכותי כדי להגיע למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.

 

תוכן באנגלית, איכות וקידום

בכל פעם שגוגל מוציאה הודעה על שינוי היא יוצרת עניין רב ולעתים גם זעזוע בקרב כל מי שעוסק בקידום. עם זאת, הפעם ההודעה של גוגל לא מחדשת לנו יותר מדי והיא רק מדגישה (שוב) את החשיבות של איכות התוכן. גוגל לא אומרת לנו מהו תוכן איכותי אך אנחנו יכולים להבין לבד למה היא מתכוונת:

  • מקוריות – גם היום אנחנו יכולים/ות לראות עשרות תכנים ״משוכפלים״ שעברו שינויים קלים של גרסאות אך שאין בהם דברים חדשים באמת.
  • מענה לשאלה – בסופו של דבר הגולשים/ות יקבעו האם התוכן רלוונטי או לא ואם אנחנו נותנים/ות מענה לשאלה המרכזית גם גוגל יוכלו לזהות את הרלוונטיות שלנו.
  • אישי – לא מדובר על ״יומני היקר״ אלא על תוכן באנגלית שנוצר על בסיס ניסיון אישי, ידע שנצבר עם השנים ושמביא את הייחודיות של החברה.
  • ניסיון – תכנים מסוג קייס סטאדי מצליחים פעם אחר פעם והסיבה לכך היא שהם מאפשרים לגולשים/ות להכיר את החברה ולהבין בקלות כיצד היא יכולה לתרום להם/ן.
  • ספציפי – הבנו כבר מזמן כי אין ערך לתוכן כללי שמנסה לגעת בכולם/ן. גם כשמדובר בבלוגים ולא תוכן לחברות האיכות שבמיקוד עולה על הכמות.

 

טיפים ליצירת תוכן איכותי

באופן אבסורדי רבים/ות מאיתנו מגלים/ות כי יצירת תוכן איכותי לוקחת את אותו הזמן כמו יצירת תוכן שאינו איכותי ושנראה דומה לתכנים רבים ברשת. תהליך למידה קצר, סבלנות ומחויבות יחד עם הטיפים הבאים יכולים להשתלם בטווח הקצר והארוך:

כתיבת תוכן ממותג

מיתוג הוא אחד מהכללים השיווקיים כאשר כל תוכן באנגלית, בכל פלטפורמה, צרכיך להיות תואם לקהל היעד, להיכתב בסגנון המתאים למותג ו״לדבר״ את השפה שלו. תוכן ממותג יאפשר לגולשים/ות לזהות את התוכן ולשייך אותו למותג. סגנון הכתיבה, הטון והמבנה צריכים להיות עקביים בכל הפלטפורמות בהן המותג מפרסם.

צוות תוכן באנגלית

הרכבת צוות החלומות יכולה לפתור בעיות רבות בדרך, ליצור מודעות למותג ולוודא כי התוכן ימשיך לזרום כל הזמן. על פניו לפעמים נדמה לנו כי כתיבת תוכן באנגלית יכולה להתבצע על ידי כותב/ת אחד/ת אבל כשיש למותג קבוצה שעובדת יחדיו קל יותר לפתח אסטרטגיית תוכן, להתחבר לקהל, ליצור תכנים באופן שוטף, להעלות את התכנים ולהביא יותר לקוחות מהרשת.

לשים את הלקוחות במרכז

בעת יצירת תוכן יש לשאול מה הלקוחות רוצים/ות לקרוא ומה נחשב בעניהם/ן לאיכותי. מחקר שוק הכרחי בתהליך כתיבת תוכן כאשר גם לאחר העלאת התכנים אפשר לבצע שינויים במידה ונראה כי התוכן אינו מעורר עניין. תכנים שלקוחות אוהבים יכולים להיות חווייתיים, מעמיקים, מבוססי מחקר והם יכולים להיות קלילים וכל זאת בהתאם למחקר שעשינו.

תוכן רלוונטי

RTM מתייחס ליצירת תוכן בזמן אמת. המטרה היא לא לפתוח ערוץ חדשות שעובד סביב השעון אך לרוב החברות יש מה לספר על עצמן, על המתרחש בתחום שלהן ולכן כדאי להשאיר מקום לתוכן רלוונטי בזמן אמת. באסטרטגיה נכונה ניתן לשלב בין תוכן ירוק עד לבין תוכן בזמן אמת שרלוונטי לצרכים ולרצונות של הלקוחות. כשישנו צוות כתיבה טוב ניתן לשמור על רלוונטיות כל הזמן.

הפצה ותקשורת עם הלקוחות

נקודה זו נוגעת ביצירת תוכן באנגלית אך לא באופן מוחלט. יש לחשוב לא רק על יצירת התוכן אלא גם על דרך ההפצה שלו כך שהלקוחות יוכלו להגיע אליו בקלות. בלוג, אינסטגרם, לינקדאין וגם ניוזלטר הם חלק מערוצי ההפצה שכל חברה צריכה לפעול בהם. כדי לשמור על קשר אישי רצוי תמיד לאפשר לגולשים/ות לתת משוב, לשאול שאלות וליצור ערוץ נוח ליצירת קשר.

 

רוצים/ות לשמוע עוד על עולם הדיגיטל? שנלווה אתכם/ן בכתיבת תוכן באנגלית, קופיירייטינג, קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום? זה הזמן ללחוץ על ה + שבצד, לשלוח הודעה או לקבוע פגישה ונתקדם 😊

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן