נכון לעכשיו: ‏ChatGPT‏ לא לוקח מגוגל את נתח השוק בחיפוש

זוהי ככל הנראה אחת הידיעות שחיכיתי לה ושעוד אחכה לעדכונים בנוגע לנושא. עם השחרור של ChatGPT גרסת 3.5 (לקראת סוף 2022) שוחחתי עם לקוח על ההשפעה של ה-AI לא רק על כתיבת תוכן באנגלית אלא גם על האופן בו הגולשים יבצעו חיפושים. עכשיו נראה כי ChatGPT לוקחת רק 2% מהתנועה החודשית של גוגל.

אין כל ספק, ChatGPT משפיעה על עולם התוכן, על כתיבה ועל האופן בו הגולשים/ות מחפשים/ות מידע. מחקר שבחן את הנתונים מצביע על כך שבאוקטובר 2022 גוגל שלטה בחיפוש עם 92.34% מהמשתמשים. בחודש אוקטובר 2023 גוגל שלטה בחיפוש עם 91.53%. זהו החודש הנמוך ביותר מבחינת השליטה של גוגל ב-12 החודשים האחרונים אך השאלה היא האם ChatGPT הוא זה שפוגע בנתח השוק והתשובה היא כנראה שלא.

ChatGPT

 

ChatGPT הוא מנוע עצמאי

חברת Statcounter אשר בחנה את הנתונים לא יכולה לעקוב אחר ChatGPT כיוון שזהו אינו מנוע חיפוש אלא צ׳אט בוט, AI, מחולל תגובות אשר אי אפשר לעקוב אחריו לצורך בחינת הנתונים כפי שאי אפשר לעקוב אחר הפעילות המתרחשת בתוך טיק טוק או אפליקציות חברתיות אחרות.

הנתונים מצביעים על כך שהחיפוש בגוגל בשנה האחרונה ״יציב״ באופן יחסי כשאלו נתונים משמעותיים לאור העובדה ש- ChatGPT ״פרץ״ לחיינו לקראת סוף השנה שעברה. למעשה, גוגל מראה יציבות מאז אוגוסט 2015, החודש בו היא עברה את רף ה-90% מסך החיפושים באינטרנט.

בנוגע לבינג של מייקרוסופט, כאן נראית ירידה במספר המשתמשים במנוע החיפוש כאשר בשנה שעברה 3.59% מהגולשים השתמשו בבינג לעומת 3.13% בשנה הנוכחית (השוואה בין חודש אוקטובר של השנה ושל שנה שעברה). נראה שכרגע השינוי של הבינה המלאכותית לא משפיע לטובה על בינג.

 

ChatGPT גדלה במספר המשתמשים

מצד אחד אנחנו יכולים/ות להסתכל על הבינה המלאכותית ולראות שבינתיים גוגל לא ממש נפגעה מבחינת נפח השימוש בה כמנוע החיפוש המוביל. עם זאת אנחנו צריכים/ות להסתכל גם על הנתונים של ChatGPT כשתוך שנה בלבד מספר המשתמשים בצ׳אט מגיע לעשרות מיליונים (55 מיליון) שתופס 2% מתעבורת האינטרנט של גוגל.

ההערכה האישית שלי (המבוססת על הערכות חיצוניות) היא שהבינה המלאכותית תמשיך לעצב את הרגלי החיפוש שלנו. כבר היום אנחנו יכולים/ות לראות כי גולשים/ות פונים לרשתות החברתיות לקבל תשובות שונות ולכן לא מן הנמנע שנראה בשנה הקרובה עלייה בחיפושים בתוך  ChatGPT.

ברור לנו כי העולם משתנה ומתקדם כל הזמן והשאלה שעלינו לשאול את עצמנו היא כיצד החיפוש ברשת משפיע עלינו: עסקים, חברות וסטארט-אפים. עלינו להבין כי גוגל אומנם מציעה לנו את מנוע החיפוש המשמעותי ביותר אך קשרים נוצרים בדרכים רבות וכשמדובר על פיתוח קשרים מקצועיים ללינקדאין יש השפעה רבה וכשמדובר על יצירת קהל לעסקים קטנים ובינוניים לפייסבוק, לאינסטגרם וטיקטוק השפעה רבה.

 

רוצים/ות לשמוע עוד על עולם הדיגיטל? שנלווה אתכם/ן בכתיבת תוכן באנגלית, קופיירייטינג, קמפיינים ברשתות החברתיות וקידום? זה הזמן ללחוץ על ה + שבצד, לשלוח הודעה או לקבוע פגישה ונתקדם 😊

אודותינו

הכותבים והכותבות של A-Z Content דוברים את שפת הכתיבה ברמת שפת אם.
הן נולדו אליה, חיות אותה ביום יום ומביאיות תשוקה עצומה למקצוע.
כל כותבת נבחרה בקפידה וכל אחת מביאה יכולות שונות לכתיבה.

מאמרים נוספים

עקוב/י אחרינו

כתוב/י לנו

Scroll to Top
דילוג לתוכן