כתיבה שיווקית באנגלית

כתיבה שיווקית באנגלית מתחילה מהבנת המותג, יצירת אסטרטגיה וממשיכה לכתיבה שנוגעת ופוגעת בול בקהל. היא מסייעת למצב את המותג, מושכת לידים ומשפרת את אחוזי ההמרה. כל עסק שפונה לקהל בחו״ל ורואה את עצמו מתקדם לאורך שנים צריך לפעול עם אסטרטגיית תוכן ברורה.

אסטרטגיות ותובנות של כתיבה שיווקית בשפה האנגלית

בעידן הדיגיטלי בו התוכן הוא המלך כתיבה שיווקית באנגלית מעולם לא הייתה חשובה כל כך. ככל שהעולם שלנו ״מצטמצם״ וככל שאנשים מתחברים/ות דרך יותר אפליקציות לכל מקום בגלובוס, כך עולה החשיבות למסרים מושכים בשפה האנגלית. המסרים והבלוגים הם לא עוד משימה שעל העסק והחברה לעשות, הם נכס משמעותי בקידום, שיווק והמרת מתעניינים/ות.

אבל מה מיוחד כל כך בכתיבה שיווקית לעומת כל כתיבה אחרת? בבסיס שלה, כתיבה שיווקית בשפה האנגלית היא הרבה יותר מאשר העברת מידע. המטרה שלה היא לשכנע, ליצור מעורבות ולחבר את הקוראים/ות למותג. שלא כמו כתיבה מסורתית המתמקדת בהצגת עובדות, כאן יש לחקור את הרעיון, לשלב רגשות, לגעת בנקודה שהכי מעניינת את הקוראים/ות ולהוביל אותם/ון לבצע פעולה שהוגדר מראש.

 

כוחה של כתיבה שיווקית באנגלית

כתיבה שיווקית מצליחה להתחבר לצרכים ולרגשות של הקהל. הקהל אינו כולם וכולן מכל מקום ובכל גיל אלא נבחן בקפידה לפני הכתיבה באופן שמתאים למותג. מדובר בריקוד אסטרטגי של מילים המשלב בתוכו יצירתיות ופסיכולוגיה. הכתיבה תאזן בעדינות בין מתן אינפורמציה לבין כוח השכנוע, בין יצירת תוכן מרתק ומרגש לבין שמירה על מקצועיות. כתיבה באנגלית שיווקית תצליח לבלוט מעל השאר, תהיה ברורה, תמציתית ומשכנעת.

הכתיבה השיווקית אינה רק בעלת ערך אלא גם חיונית לכל הצדדים. על פי הסטטיסטיקה, כ-72% מהמשווקים מעידים כי תוכן מגדיל את מעורבות הקהל ואת מספר הלידים שמגיעים אל המותג. תוכן שיווקי יכול להגדיל את ההמרה פי 6 לעומת תוכן ״רגיל״. נתונים אלו מדגישים את החשיבות הגבוהה של השקעה בתוכן כשאפשר להגיד כי יש לו השפעה משמעותית על כל חוויית הלקוח ועתה כל שנותר הוא להבין כיצד מתבצעת הכתיבה בפועל. 

 

ההבדל בין תוכן ״רגיל״ לבין תוכן שיווקי

תוכן שיווקי הוא סוג של אסטרטגיית שיווק הכוללת תכנון והפצה של וכן רלוונטי ובעל ערך מתוך כוונה ברורה למשוך אלינו קהל מסוים. התוכן יכול להיות ״מוגש״ בדרכים שונות כולל בלוג, פוסט במדיה החברתית, סרטון יוטיוב, ספר אלקטרוני, מדריך, פודקאסט ועוד.

הכלל הראשון של כתיבה שיווקית באנגלית הוא יצירת עניין בקרב הקהל וחיבור בינו לבין המותג. ישנן דרכים שונות לעשות זאת כאשר תמיד חשוב לשים את הקהל במרכז. כולנו אוהבים/ות לדבר על עצמנו ובמקרה של המותג או החברה, עלינו לדבר על הקהל שמעניין אותנו, להעלות את הכאבים שלו ולספק לקהל את המענה שיכול לסייע לו. עם הזמן, ככל שניצור יותר תכנים וככל שהאינטראקציה עם הקהל גוברת, כך יגבר האמון ונוכל להגיע למכירה.

לעומת התוכן השיווקי התוכן ה״רגיל״ נוטה להיות יותר אינפורמטיבי אבל אפשר להגיד כי מדובר בכתיבה שהיא כמעט ולא שייכת אלינו. למעשה בכל תוכן היום ישנו זקיק של שיווק ותמיד נוכל לתת מענה ללקוח ולחבר אותו אלינו, אל המותג והחברה. בהתאם לסוג המותג ולאופי שלו נוכל לקבוע האם הכתיבה תהיה ישירה, בועטת או אולי דווקא רגועה יחסית. 

כל תוכן יכול להוביל להמרת המתעניין/ת ולהפוך אותו/ה ללקוח/ה. גם כשאנחנו כותבים/ות בלוג, החשיבה צריכה להיות על חוויית הקורא/ת. עלינו להעלות נושאים מעניינים, לנתח אותם מזווית שונה, להביא את הייחודיות שלנו בתוך הכתיבה ובכך ליצור את החיבור. הדבר נכון בוודאי לכתיבת דפי נחיתה ואתרים ואפילו לכתיבת קייס סטאדי שיכול ללמד את הקהל רבות על היכולות שלו בזמן שאנחנו מחברים אותו למותג. 

 

מרעיון כללי ועד ההצלחה

בתחילה חשוב להבין את החברה, הצרכים שלה, קהל היעד, המקום הנוכחי מבחינת התוכן והמטרות שנרצה להשיג (בין היתר) באמצעות התוכן. בשלב הראשון יעלו שאלות רבות, יתבצע אפיון תוכן, יוגדרו הצרכים ובהתאם לחברה יתבצע ניתוח S.W.O.T שיעזור לנו לראות את התמונה המלאה של החברה מול המתחרים ולקבל החלטות ממוקדות.

לאחר שאספנו נתונים כלליים נרצה להגדיר את שפת המותג. ישנן חברות שכבר עברו תהליך אפיון ועתה כל שהן מבקשות הוא לבצע את הכתיבה בפועל. במקרה זה נעמוד לרשות החברה עם הכותבים/ות הטובים/ות ביותר ונייצר את התוכן שקבענו. במידה ועוד לא התבצע תהליך אפיון שפת מותג נעבור אותו יחדיו. מדובר בתהליך מעניין, שמעלה נקודות חשובות לחברה (לא רק על התוכן) ושבסופו נקבע ״טון המותג״ במדיה.

כשיש לנו את כל המידע הנחוץ אנחנו יכולים/ות להתחיל במלאכת כתיבה שיווקית באנגלית. עכשיו זה הזמן לעבוד כשהמשימה שלנו יכולה להיות קצרת טווח כמו במקרה של כתיבת אתרי אינטרנט והיא יכולה להיות ארוכת טווח כמו במקרים של כתיבת בלוגים, קייס סטאדי, ניהול לינקדאין ונוספים. אנחנו מספקים/ות שירותים נרחבים והופכים למחלקה הדיגיטלית של החברה רק במיקור חוץ ובתשלום רק על העבודה שמתבצעת בפועל.

 

5 סיבות להשקיע בתוכן שיווקי באנגלית

תוכן שיווקי מושך אלינו את הקהל, מטפח אותו, מחזק את התחושה החיובית שלו כלפי המותג ובשורה התחתונה מוביל להמרות. אין זה משנה באיזה שלב החברה נמצאת, השקעה בתוכן היא השקעה חכמה שיכולה להוביל אותה קדימה ישירות אל היעדים והנה חמש סיבות טובות לעשות זאת.

 

כתיבה שיווקית באנגלית תביא ליותר לידים טובים

שיווק באמצעות תוכן יכול להביא הרבה יותר לידים, בעלויות פחותות בטווח הארוך (בהשוואה לפרסום ממומן) והכי חשוב, להביא לידים שטובים לעסק. לרוב, הלידים שמגיעים דרך תוכן אורגני הם לידים שמתאימים למותג ולכן יש סיכוי גדול שהם יקנו בסופו של דבר וכל זאת רק בשל אופי התוכן. 

תוכן עקבי, איכותי ושיווקי יהיה תוכן שמעורר השראה, חיבור והוא יסייע למותג לפתח קשר ארוך טווח עם הקהל. אותו קשר מטפח את האמון ואת ההנחה כי המותג הוא אכן המומחה בתחום והוא המוביל בו. תוכן אשר רלוונטי בדיוק לקהל, שמשמש אותו ושעונה לו על שאלות, יכין את הקהל למכירה שתגיעה בסופו של דבר.

 

תוכן שיווקי באנגלית יכול להיות ירוק עד

פרסום ממומן יכול לעבוד למותגים אך יש לזכור כי התשלום מתבצע עבור נראות בפלטפורמות השונות וברגע שהתשלום נפסק כך גם החשיפה. לעומת זאת תוכן שיווקי הוא תוכן שנשאר, שיכול להיות ירוק עד (כלומר מתאים תמיד) והוא ממשיך לעבוד הרבה לאחר שהוא עלה לאוויר.

ברגע שהתוכן מתפרסם הקהל יכול להגיע אליו בחיפושים אורגניים לחלוטין ואם הוא תוכן שיכול להיות רלוונטי תמיד, בכל עונה ושנה, הוא ימשיך לשמש את המותג הרבה לאחר הכתיבה. תוכן שיווקי יכול לקדם את המותג בדיגיטל, ליצור עניין אצל הקהל, להוביל לחיבור ובסופו של דבר למכירה אוטומטית או התעניינות במותג גם בעוד שנים.

 

העדפה לתוכן שיווקי איכותי

בסופו של דבר כולנו מעדיפים/ות לצפות ולקרוא תוכן איכותי ולא תוכן שכל כולו נועד למכור לנו משהו. נכון, תוכן שיווקי מכוון להנעה, אך הוא עושה זאת באופן טבעי תוך יצירת חיבור למותג. אין זה אומר שאין מקום לפרסום ממומן (שבו חשובה כתיבה שיווקית באנגלית שיוצרת מכירה) אך רוב האנשים אוהבים לקנות ולא שימכרו להם.

וכן שיווקי איכותי שם את הלקוח במרכז. הוא מציף שאלות נפוצות, פותר בעיות, נותן מענה בזמן, במקום ובדרך שמתאימה לקהל. המפגש עם תוכן שיווקי איכותי, תוכן שמעלה עניין, מחברת את הקהל למותג ויוצרת מערכת יחסים ארוכת טווח.

 

מיצוב החברה באמצעות תוכן

כל מותג רוצה לבסס את עצמו על ידי העברת הסיפור הייחודי שלו. תוכן שיווקי ייחודי ואיכותי יכול לבנות את הסמכותיות באינטרנט. בין אם העסק מבוסס מיקום ובין אם הוא נותן שירות שאינו תלוי במקום, הוא יכול להעביר לקהל מידע רב, לבסס את הקשרים איתו ולהיתפס כמומחה בתחום.

על המותג לחשוב על המסרים המרכזיים שלו. לקבוע מראש את צורת העברת המסר (הן בסגנון הכתיבה והן במדיה שהתוכן יוגש בה) ובהתאם לבצע את הכתיבה. לצד כל מה שנכתב חשוב להבין כי ישנה חשיבות לכתיבה האיכותית והכמותית כשתוכן אחד יחיד ככל הנראה לא ימצב את החברה אך פרסום תוכן קבוע יעשה זאת בהצלחה רבה.

 

שיפור המרות

תוכן שיווקי באנגלית יוצר מערכת יחסים בין המותג לבין הקהל. כשישנו קשר ארוך טווח, כשהקהל מאמין למותג וסומך עליו, אחוז ההמרה עולה. כל עסק, חברה ומותג צריכים לחשוב מהי הדרך הנכונה ליצור המרות כאן ועכשיו ובו זמנים להסתכל קדימה לעתיד. תוכן איכותי יכול להוביל את המותג קדימה ולעבוד עבורו סביב השעון.

כאן המקום לציין כי המרות לא תמיד מתבצעות מעצמן ולא פעם יש צורך בשיחת מכירה או דמו. במקרים אלה התוכן משמש בתור ״מחמם״ מעולה אשר מוביל את הקהל להתעניינות גבוהה. כשישנו בסיס טוב, אמון והתעניינות גבוהה, הסיכוי למכירה עולה משמעותית.

 

כתיבה שיווקית באנגלית במקום הנכון

עם ניסיון של למעלה מעשור בעולם התוכן, אנו מציעים/ות שירות כתיבה שיווקית בשפה האנגלית על ידי כותבים/ות קנדיים כשכל השיחה מתבצעת בעברית. הלקוחות שלנו נהנים/ות מכתיבה איכותית, שירות אישי, לוחות זמנים מדויקים וליווי מלא לאורך כל הדרך.
כתיבת תוכן היא לא לרוב לא עניין חד פעמי אך אנחנו מבצעים/ות פרויקטים ספציפיים (כמו כתיבת דפי נחיתה ואתרים) ופרויקטים ארוכי טווח כולל כתיבת בלוגים, קייס סטאדי, מדריכים, אימיילים (ניוזלטר) ומנהלים באופן מלא רשתות חברתיות. רוצים/ות לשמוע יותר? זה הזמן לקבוע פגישה ולהתקדם.

שאלות ותשובות נפוצות

כתיבה שיווקית מתייחסת לכל תוכן שהמטרה שלו היא להניע לפעולה. התוכן יכול להיות פוסט ברשתות החברתיות, סרטון, מדריך ואפילו בלוג. ברגע שהוא נכתב בצורה המתאימה, נוגע בקהל ויוצר מערכת יחסים, התוכן עושה את העבודה.
בעיקרון כל כתיבה צריכה להכיל מרכיבים שיווקיים. בין אם מדובר על הכנת מצגת באנגלית ובין אם קייס סטאדי, המטרה היא לגרום לקורא או לקוראת לרצות ליצור קשר, להתעניין ולעקוב אחר המותג. כתיבה שיווקית באנגלית מצליחה לעורר עניין, לחמם את הקהל ובסופו של דבר מובילה למכירה ישירה או מכינה את השטח למכירה טלפונית.
התפקיד של כותב תוכן שיווקי באנגלית הוא לקחת אחריות על התוכן של המותג. בשלב הראשון הוא יבצע בחינה של המצב הנוכחי ברשת בתחום, אפיון ספציפי של המותג וייצור בשיתוף פעולה את אסטרטגית התוכן. לאחר מכן הכותב יתחיל במלאכת הכתיבה שיכולה לכלול בלוגים, מאמרים, מדריכים, קייס סטאדי, ניהול לינקדאין ועוד פלטפורמות נוספות שבכולן מעורבת כתיבה איכותית.
לא. למעשה רוב העסקים יעדיפו לפנות לכותבי תוכן באנגלית שמדברים וחיים אנגלית כדי שהם עצמם יוכלו להתמקד בפיתוח העסק. כותבי תוכן באנגלית מבקשים תשלום רק עבור העבודה שמתבצעת והם לא חייבים להיות עובדי החברה. העסק יכול לוודא כי הוא יוצר תוכן, מתקשר עם הקהל שלו, לבסס את האמון וכל זאת כשמומחה בתחום עובד עבורו.

רוצה להיות חלק מתיק העבודות שלנו? בוא/י נתחיל משיחת היכרות. נכיר, נדבר על הפרויקט ונגלה כיצד נוכל לעמוד לרשותך.

אנחנו גאים/ות בתיק העבודות שלנו ושמחים לשתף אותו. אם הצלחנו לדגדג, לרגש, להפתיע או להעלות איזשהו רגש, אולי זה הזמן שנעבוד יחד.

נשמח לצרף אותך לתיק העבודות (אגב לא חובה, אנחנו מעלים/ות לאתר רק עבודות שקיבלנו עליהן אישור מהבעלים/ות) כשאנחנו במרחק הודעה אחת. אפשר לשלוח לנו הודעה בטופס, הודעת ווטסאפ זריזה ואפילו לקבוע שיחת היכרות ראשונית במערכת ההודעות שלנו.

נתראה, מיטל

Scroll to Top
דילוג לתוכן