כתיבת תוכן להייטק

כתיבת תוכן להייטק משמשת כאחד האמצעים החשובים ליצירת תקשורת אפקטיבית עם הקהל. היא מסייעת לתהליך בניית המותג, מגבירה את המעורבות של הלקוחות ובעצם משרתת את החברה. צרכי הכתיבה יכולים להיות מגוונים, מכתיבת תוכן לאתרים ומערכות התפעול ועד לאימיילים, דפי נחיתה, תיאור מוצרים ואפילו תכתובות פנימיות המיועדות לשיפור התקשורת בין העובדים.

תעשיית ההייטק היא לא רק תעשייה מרתקת, מהירה, משתנה, שמאמצת שינויים במהרה, היא גם אחת התעשיות החשובות במדינת ישראל. עם זאת ברור כי ההייטק הישראלי לא עומד בפני עצמו והוא מתבסס על שיתופי פעולה ולקוחות בכל רחבי העולם. כדי להצליח יש צורך לא רק ברעיון טוב ואנשים מצוינים/ות שנחושים/ות להצליח אלא גם במיתוג והעברת המסרים בצורה הנכונה לקהל היעד.

 

B2C, B2B, B2G – תוכן עבור כל קהל יעד

כאשר אנחנו מסתכלים/ות על נושא כתיבת תוכן להייטק עלינו להבין קודם כל כי אין חברה אחת שדומה לאחרת. כל חברת הייטק מתעסקת בתחום שונה, כל אחת מביאה כוח אדם בסדר גודל משתנה וכל אחת רוצה לפנות לקהל שונה. 

בפעילות המשותפת שלנו אנחנו עובדים/ות עם כל חברה בהתאם לדרישות ולרצונות שלה. אנחנו מחלקת התוכן במיקור חוץ כשהמשמעות יכולה להיות שאנחנו כותבים/ות תוכן יחיד מדי פעם, כותבים/ות באופן קבוע בבלוג וקייס סטאדי ולעתים אנחנו ממש חלק בלתי נפרד ממחלקת השיווק כשאנחנו מעורבים/ות בתהליך יצירת ובחינת האסטרטגיה, בנייתה, בחינת התוצאות, ניהול וכתיבה. 

העבודה שלנו מתבצעת על פי הצורך של החברה ואנחנו עובדים עם חברות הייטק אשר פונות ללקוחות פרטיים, חברות שפונות לחברות עסקיות אחרות וכן לחברות שהלקוחות שלהן הם גופים ציבוריים וממשלתיים. ברור לנו שכל חברה דורשת גישה שונה, תכנים ייחודיים ואסטרטגיה ספציפית בהתאם לסוג החברה ולמחקר המקדים שנעשה.

 

כתיבת תוכן לחברות שקהל היעד שלהן הוא לקוחות פרטיים – C2B

כתיבת תוכן שיווקי להייטק תתבצע בהתאם למשימות השונות ובהתאם לקהל היעד. במקרה של חברות אשר פונות ללקוחות פרטיים/ות עלינו להגדיר בשלב הראשון את המטרה ולאחר מכן לפרק לגורמים את המשימות השונות. אנחנו יכולים/ות להשתלב בחלקים שונים של העבודה בהתאם לצרכים, לאופי החברה ולתקציב. ברור לנו כי לתוכן תפקיד מכריע בהצלחת המותג ולכן נקפיד על תהליך מקצועי ומדויק.

  • הבנת קהל היעד

לפני שאפשר יהיה להתחיל במלאכת כתיבת תוכן באנגלית עלינו להבין מי הקהל של החברה. עלינו לשאול מהם הצרכים של הקהל, מהם המאפיינים שלו מבחינת גיל, תחומי עניין ונוספים ומהן נקודות הכאב שלו. מתוך כך נוכל להבין מה יכול לעניין את הקהל ומה יניע אותו לרכוש את המוצר או השירות של החברה. את המחקר נוכל לבסס על חיפוש בגוגל, ברשתות החברתיות וכמובן בשיחה עם אנשי השיווק של החברה.

  • יצירת אסטרטגיית תוכן להייטק

העבודה שלנו היא הרבה יותר מאשר כתיבת תוכן לחברות הייטק. אנחנו יכולים/ות להשתלב במשימות שונות של החברה כולל בניית אסטרטגיית תוכן או רק הוצאה לפועל של המשימות השונות. לאחר שעשינו מחקר של קהל היעד ולאחר שהבנו מיהם המתחרים אנחנו יכולים/ות להדגיש את נקודות החוזקה של החברה ומתוכן ליצור את אסטרטגיית התוכן.

  • קביעת שפה וטון

כל חברת הייטק וכל מותג מדברים בשפה שונה מעט. גם אם השפה היא אנגלית עדיין ישנם הבדלים בסגנון ובטון הכתיבה שתתאים לכל מותג. ישנם עסקים אשר פונים לקהל צעיר ושרוצים להעביר מסרים בצורה קלילה וישנם שמעוניינים להעביר מסרים לקהל בוגר או פשוט בדרך רצינית. זוהי נקודה חשובה שנשים לב אליה כשחלק מהמשימה תכלול קביעת המסרים, הטון והסגנון בו נשתמש בכתיבה.

  • הדגשת היתרונות 

בדרך כלל נעדיף להתמקד ביתרונות של החברה ולהשתמש בשפה חיובית שהלקוחות יוכלו להתחבר אליה (וגם ייהנו מכך). בכך אנחנו מתייחסים גם לסגנון הכתיבה וגם לערכים כאשר תמיד נרצה להתחבר לקהל, להראות לו/ה איך אנחנו יכולים/ות לפתור לו/ה את הבעיה ולשפר את החיים שלו/ה. התוכן צריך להעביר את המסרים של החברה, להציג יתרונות מוחשיים, למשוך את תשומת הלב של הקהל ולדבר ישירות אליו/ה.

  • כתיבת תוכן להייטק תביא בחשבון את הנראות

כתיבה היא הרבה יותר מאשר אוסף של מילים. היא יכולה להיות מושכת, מעניינת ומניעה וזאת בתנאי שהיא תמשוך את העין. בתהליך כתיבת תוכן לאתרי הייטק ולמעשה בכל כתיבת תוכן באנגלית לכל פלטפורמה נחשוב איך התוכן נראה. החזות מושכת את תשומת הלב ולכן בהתאם למשימה נוכל ליצור חלקי תוכן שיצליחו לעניין כבר ממבט ראשון.

  • יצירת סיפור המותג

החיבור לסיפור הוא חיבור טבעי ובסיסי. כאשר אנחנו מצליחים/ות לספר את הסיפור של החברה בצורה מעניינת אנחנו יכולים/ות למשוך אלינו את הקהל בצורה חזקה. כמובן, על הסיפור להיות אותנטי ולייצג את המותג כשהוא יכול להיות ״מוגש״ בפלטפורמות שונות. אחת מהן היא בעמוד על אודות באתר אך גם בתיאור ברשתות החברתיות וכן בבלוגים ובאימיילים שנשלחים ללקוחות הפוטנציאליים.

  • התאמה למנועי החיפוש

במקרה של עסקים אשר פונים ללקוחות הקצה ישנה משמעות להתאמת התוכן למונעי החיפוש. אנחנו יודעים/ות כי היום רוב החיפושים עדיין מתבצעים בגוגל ולכן כתיבת תוכן להייטק צריכה להביא בחשבון את משימת החשיפה. אגב, יכול להיות שהחברה תעדיף להתמקד ברשתות החברתיות וניתן לעשות זאת על ידי יצירת תוכן מתאים שימשוך את תשומת הלב ויעודד את פיתוח יחסי האמון בין הצדדים.

  • עידוד אינטראקציה

במיוחד כאשר מדובר בחברה אשר יוצרת מוצר שמתאים לקהל הרחב ישנה משמעות למעורבות. לקוחות קונים/ות יותר ולעתים תכופות כשהם/ן מזדהים/ו עם המותג ומרגישים/ות חלק ממנו. במיוחד בתכנים המיועדים לרשתות החברתיות יש לחשוב על האינטראקציה ובכל פוסט לעודד השארת תגובה (וכמובן להתייחס לתשובות שמתקבלות). 

  • מדידה, ניתוח והתאמה

אחת היתרונות של השקעה בכתיבת תוכן הוא היכולת למדוד את התוצאות ולקבוע כיצד לפעול בהמשך. אנחנו יכולים/ות לבדוק את ההשפעה של התוכן על התנועה באתר, על המעורבות ואחוזי ההמרה של הלקוחות ובהתאם לקבוע כיצד לפעול. התובנות מאפשרות לחדד את אסטרטגיית התוכן, לשמר את הפעולות הטובות שנעשו ולשדרג את הפעולות הדורשות זאת.

 

כתיבת תוכן להייטק הפונה ללקוחות עסקיים – B2B 

רבות מחברות ההייטק פונות ללקוחות עסקיים. מסייבר, CRM ושיפור הניהול, ישנם כל כך הרבה שירותים שמיועדים רק ללקוחות עסקיים. תהליכים רבים של הכתיבה יהיו דומים לאלו של כתיבה ללקוחות קצה אך ישנם ניואנסים אשר מאפיינים את עולם ה-B2B שכדאי לשים לב אליהם.

  • אסטרטגיית תוכן ללקוחות עסקיים

כתיבת תוכן לחברת הייטק דורשת אסטרטגיה ברורה כולל מטרות, יעדים ומדדים. בהתאם לחברה התפקיד שלנו יכול להשתנות מביצוע בלבד ועד למעורבות מלאה בבניית האסטרטגיה. כך או אחרת, רצוי מאד לבחון את המטרות לעומק, לבצע מחקר שוק, מתחרים ולהבין כיצד החברה יכולה לבסס את האמינות שלה בשוק המדובר. בהתאם לכך יש ״לפרק״ את משימות התוכן.

  • חשיבות הבנת הנוף העסקי

בין אם החברה מחליטה לבנות את האסטרטגיה בעצמה ובין אם היא מבקשת את המעורבות שלנו חשוב להבין את הנוף העסקי בו היא פועלת. אמנם הלקוחות כאן לא פרטיים ולכן נתייחס פחות לתחביבים שלהם אך כן נרצה להבין מה הכי מפריע להם/ן, להגדיר את הצרכים ולאתר את מקבלי ההחלטות בעסקים והחברות השונות. המחקר המקדים חשוב לפעילות החברה וליצירת התוכן.

  • בניית הצעת ערך

לקוחות עסקיים מצפים/ות לערך ממשי המתבטא בפתרון בעיות. שלא כמו לקוחות פרטיים אשר יכולים/ות לחפש אחר ערך רגשי (אך לא רק), במקרה של לקוחות עסקיים חשוב להגדיר היטב את הערך שהלקוחות יקבלו ובעיקר לאור העובדה שמי שמשלם/ת יכול/ה להיות שונה ממי שמקבל את ההחלטה לבצע את הרכישה. כתיבה להייטק יכולה לבדל בין חברה אחת לאחרת תוך הצגת הערך, החדשנות וההצלחה של הרעיון, מוצר או שירות שמוצע.

  • פעילות בפלטפורמות הנכונות

חברות הייטק יהיו פעילות יותר ברשתות כמו לינקדאין וכמובן שהאתר שלהן צריך לשקף את הערכים, המוצרים והשירותים שהן מציעות. התוכן יכול לכלול קייס קטאדי, דוחות ומחקרים, ניתוחי מגמות ותיאורי המוצר והשירות. אסטרטגיה נכונה תכלול לא רק פעולות של כתיבת תוכן להייטק באנגלית אלא גם הצלבות בין תכנים, בין האתר לבין הרשתות החברתיות ובכתבות יח״צ שהחברה מפרסמת.

  • מדידה, תובנות, שיפור

בסופו של דבר התוכן צריך לשרת את החברה ולכן יש להגדיר כבר בתחילת הדרך את המטרות ולהבין מה ייחשב מבחינת החברה להצלחה. לאורך הדרך יש לעצור מדי פעם ולבחון מה התוכן עשה, האם הוא השפיע על החברה, האם הוא הצליח להוביל לתגובה ולאיזו תגובה. בהתאם אפשר לקבוע כיצד להמשיך, עם אילו פעולות להמשיך, אילו לעצור ואילו פעולות לשנות. המטרה היא ליצור החזר להשקעה ולעדכן את הפעולות כך שהוא יהיה הגבוה ביותר.

 

כתיבת תוכן לחברות הייטק וסטארט אפ המוכרות לגופי ממשלה וגופים ציבוריים – G2B

כתיבת תוכן לחברות הייטק אשר הקהל שלהן הוא גופים ציבוריים או ממשלות דורשת מאיתנו הבנה מעמיקה של החברה ושל תהליכי המכירה. בתוך כך יכול להיכנס נושא הרגולציה ולכן חשוב מאד שנבין את ההתמודדויות השונות שיכולות להיות בדרך ונעשה זאת דרך הקשבה ללקוחות, ניתוח הנתונים ואיתור מקבלי החלטות.

  • שימוש בתוכן לבידול החברה

התוכן הוא אמצעי מעולה לבדל את החברה משאר החברות בתחום או שלא בתחום. כאן עלינו להבין האם החברה מציעה פתרון שכבר קיים אך היא רוצה להציג את הפתרון שלה ככזה שעולה על שאר האפשרויות. יכול להיות שהחברה מציעה פתרון שעוד לא קיים או שאינו נפוץ ואז אנחנו נצטרך להעלות את המודעות לבעיה ולפתרון. 

  • ״חינוך״ הקהל

במקרה של מוצרי הייטק המיועדים לגופי ממשלה וציבור לפעמים יש צורך להסביר את המוצר (או השירות) ובעצם להעביר את הקהל תהליך ״חינוך״. תוכן איכותי משמש ככלי חיוני שמאפשר להציף את הבעיה בפני הלקוחות, להציג את הטכנולוגיה החדשה ואת היתרונות בבחירה במוצר של החברה. תוכן יכול להמחיש מושגים מורכבים, להפוך אותם לפשוטים יותר ובכך לעזור בתהליך קבלת ההחלטות.

  • בניית אמון 

המפגש בין תעשייה אשר מונעת על ידי חדשנות לבין גופים בירוקרטים מורכבים יכול להיות מאתגר. כתיבת תוכן להייטק הפונות לאותם גופים יכולה לסייע לדלג מעל קשיים בירוקרטיים. כתיבה טובה יכולה לכלול גם חוות דעת של מומחים, ניתוח של מחקרים והגשתם בגובה העיניים ובכך לבנות אמון בחברה עוד לפני המפגש הראשון או בין המפגשים.

  • יצירת קשרים 

ככל שמדובר על פניה לגופים גדולים קשרים הם מילת המפתח. התוכן יכול להשפיע באופן משמעותי על הקשרים שמתבצעים כשהוא משולב באסטרטגיית השיווק. אחת הפלטפורמות הטובות ביותר להתמקד בהן היא לינקדאין אשר כל כולה מיועדת ליצירת קשרים עסקיים. בשירות ניהול לינקדאין אנחנו מציעים חבילות מותאמות לחברה כשאלו יכולות לכלול כתיבת פוסטים, פיתוח קשרים, מעורבות בקבוצות, מענה לשאלות וניהול ברמת החברה וברמה הפרטנית, על פי הצורך.

שאלות ותשובות נפוצות

חברות אשר רוצות לפצח את הפניה ללקוחות מבינות כי התוכן הוא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה שלהן. חברות הייטק מביאות מוצר או שירות חדשני והתוכן שהן מפיקות צריך לייצג אותן ולעזור להן להשיג את המטרות השונות שהן קובעות לעצמן.
במילה אחת – כן. ברור כי חברות שפונות ישירות ללקוחות הקצה יוכלו ליצור יותר תוכן, להופיע ביותר פלטפורמות חברתיות ולעומתן חברות שפונות לעסקים ואפילו ארגונים גדולים יצטרכו לחשוב על תוכן ״גדול״ יותר כולל בלוגים, קייס סטאדי ולהתמקד ביצירת נוכחות בלינקדאין.
חברת תוכן משתלבת בחברה בהתאם לצרכים שלה. היא יכולה לבצע משימות על פי בריפים ודרישה ויכולה להיות מעורבת ברמת האסטרטגיה. העבודה עם חברה חיצונית מאפשרת ליהנות בין היתר מהיתרונות הבאים: 1. החברה יכולה ליהנות מתוכן בדיוק על פי הצורך ולשלם רק על מה שהיא צורכת. 2. החברה יכולה להסתמך על כותבי תוכן באנגלית שמכירים את צפון אמריקה כיוון ששם הם גרים. 3. החברה יכולה לקבל נקודת מבט נוספת שמשרתת את מחלקת השיווק.

רוצה להיות חלק מתיק העבודות שלנו? בוא/י נתחיל משיחת היכרות. נכיר, נדבר על הפרויקט ונגלה כיצד נוכל לעמוד לרשותך.

אנחנו גאים/ות בתיק העבודות שלנו ושמחים לשתף אותו. אם הצלחנו לדגדג, לרגש, להפתיע או להעלות איזשהו רגש, אולי זה הזמן שנעבוד יחד.

נשמח לצרף אותך לתיק העבודות (אגב לא חובה, אנחנו מעלים/ות לאתר רק עבודות שקיבלנו עליהן אישור מהבעלים/ות) כשאנחנו במרחק הודעה אחת. אפשר לשלוח לנו הודעה בטופס, הודעת ווטסאפ זריזה ואפילו לקבוע שיחת היכרות ראשונית במערכת ההודעות שלנו.

נתראה, מיטל

Scroll to Top
דילוג לתוכן